thomasbe Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Greide å rote med ledningen mellom to kondensatorer å kobla disse feil på pluss og minus med hverandre, det som da skjedde når jeg satt på batteripolen var at sikringa smalt, har dette kunne ødelagt noe av anlegget mitt eller skulle sikringer ha reddet det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Det er jo å det sikringa er litt. Men greit å se over koblinger etter alt er montert ja :) + og - bør jo ikke kobles sammen :P Men er du uheldig kan det sikkert skje at ikke alt ble reddet. Men det letteste er jo å koble alt riktig å teste det da. Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Det er jo en grunn til at du har sikring som sagt. da den skal beskytte anlegget. så nei, jeg tviler på du ødela noe. Bare koble riktig og prøv igjen. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Er jo bare å koble opp igjen og prøve? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 ps. i følge "ekspertene" her så spiller det ingen rolle virken vei strømmen går :D hehehehehe... Rart sikringen egentlig går, hvis de har rett??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Sikringen går jo fordi det går mer strøm gjennom den enn det som er normalt, altså man har en kortlsuttning til jord et sted i kretsen. Sikringer har ikke polaritet og bryr seg ikke om hvem vei strømmen går. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 ps. i følge "ekspertene" her så spiller det ingen rolle virken vei strømmen går :D hehehehehe... Rart sikringen egentlig går, hvis de har rett??? Latter? Du må VIRKELIG sette deg inn i grunnleggende elektroteknikk. Når du kobler en plusskabel direkte til et jordingspunkt, går jo selvfølgelig sikringen. Det er jo POENGET med sikringen. Hvilken vei strømmen eller elektronene sies å gå, spiller overhodet ingen rolle! Det er strømmengden gjennom den aktuelle kabelen som må sikres. :knob: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 hehe BoomBoxx: sikkert.. tenkte på det vi tidligere har diskutert ang sånnt.. hehe.. slapp av, du trenger ikke forklare noe :) var ment som en morsomhet dette :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 ps. i følge "ekspertene" her så spiller det ingen rolle virken vei strømmen går :D hehehehehe... Rart sikringen egentlig går, hvis de har rett??? um... WTF?! alacocaina så det som skjedde er at du kun kortsluttet + og - kablene fra batteriet? i såfall er det veldig lite trolig at noe er ødelakt. ren kortsluttning av strømkabelene skader som regel ingenting annet en sikringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.