Gå til innhold

Får ikke start, hjelp med og plassere vakum slanger

Ranger emnet


Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

i anledning at jeg hadde skiftet forgasser, så må jeg ha litt hjelp med og plassere vakum slangene der de skal, får ikke start vet ikke om det er Grunnen, men uansett Tok en rå skjanse og satt vakum slangene her å der, men uansett hvor skal de?

 

Haster litt, så hadde vært kjekt med kjappe svar, vet ikke hva alt heter så hadde vært bra om dere kunne brukt paint etc og laga strek, der de skal:)

 

 

]d1c269f162.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den du har festa på oversiden innenfor gasseren, den skal ned til vakum på fordeleren.

 

Ellers så kan jeg bekrefte at den gasseren fungerer, jeg har jo selv kjørt med den. Om det er den jeg sendte deg da?

Men den går med veldig fet blanding, så jeg hadde null sjans til å starte etter at den hadde gått litt. Pluggene var fulle av sot. Så du kan jo forsøke å sette inn et sett med nye plugger, og så prøve å starte?

Min motor startet på første slaget med den gasseren og nye plugger. Og da både på varm og kald motor.

 

Ang. moment, så skal jo alle bolter og muttere dras til med et visst moment, men jeg tviler på at dette er årsaken. Bare det er TETT, så den ikke får falsk luft, for da vil den nok bli vanskelig å starte. Er pakningen hel og tetter godt?

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alle vakumslangene på gasseren, ovenfra og ned.

 

1 -> til fordeleren

2 -> til EGR temperaturventilen, rød dings under innsuget. (rett etter det jeg kan se)

3 -> til den andre nippelen på forgasseren (riktig montert på bildet)

 

På manifolden:

Kobles til vakumklokka på pulsair slangen (den som går fra innsuget til eksos).

 

Har du montert pakninga mellom gasseren og innsuget rett? Hvis jeg ikke husker feil, kan den monteres slik at det ikke kommer luft inn på tomgang.

Ellers får du se etter ledninger du kan ha nappet ut mens du holdt på :)

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte du membranet rett inn?

For iallefall i Zenith forgasseren, dær er det et lite hakk som membranen skal ligge i, å ligger det feil så er det ikke tett å stemplet i forgasseren løfter seg ikke.. å da blir det bare litt antydning av og til, men starter ikke.

 

Hadde samme probleme selv, da jeg satte membranen riktig så fyra den som bare det.

 

Ta av røret som går til luftfilter boksen, å se om stemplet løfter seg når du prøver å starte og gi gass..

 

 

Rett meg om det ikke fungerer slik i denne forgasseren! Siden jeg kun har hadt med Zenith å gjøre..

 

Lykke til!

 

 

Edit: Leif was here :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår