Gå til innhold

Får ikke start, hjelp med og plassere vakum slanger

Ranger emnet


Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tviler på at det er SÅ ille justert at du ikke skulle få start på børsa.

Som sagt så har jo jeg kjørt fra Dokka til Eidsvoll med den gasseren, om det var den du fikk av Lassis?

 

Har du prøvd å bytte plugger da? Forsøk det, så kanskje du får fyr på første slaget? Det skjedde i hvertfall med min. Og da kan du nok gå ut i fra at du må justere CO på gasseren.

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du har festa på oversiden innenfor gasseren, den skal ned til vakum på fordeleren.

 

Ellers så kan jeg bekrefte at den gasseren fungerer, jeg har jo selv kjørt med den. Om det er den jeg sendte deg da?

Men den går med veldig fet blanding, så jeg hadde null sjans til å starte etter at den hadde gått litt. Pluggene var fulle av sot. Så du kan jo forsøke å sette inn et sett med nye plugger, og så prøve å starte?

Min motor startet på første slaget med den gasseren og nye plugger. Og da både på varm og kald motor.

 

Ang. moment, så skal jo alle bolter og muttere dras til med et visst moment, men jeg tviler på at dette er årsaken. Bare det er TETT, så den ikke får falsk luft, for da vil den nok bli vanskelig å starte. Er pakningen hel og tetter godt?

 

Glenn

 

 

da kan han jo prøve å gjøre ren pluggene. ta av luffiltret å starte den.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alle vakumslangene på gasseren, ovenfra og ned.

 

1 -> til fordeleren

2 -> til EGR temperaturventilen, rød dings under innsuget. (rett etter det jeg kan se)

3 -> til den andre nippelen på forgasseren (riktig montert på bildet)

 

På manifolden:

Kobles til vakumklokka på pulsair slangen (den som går fra innsuget til eksos).

 

Har du montert pakninga mellom gasseren og innsuget rett? Hvis jeg ikke husker feil, kan den monteres slik at det ikke kommer luft inn på tomgang.

Ellers får du se etter ledninger du kan ha nappet ut mens du holdt på :)

 

 

takk, fikk det rett nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte du membranet rett inn?

For iallefall i Zenith forgasseren, dær er det et lite hakk som membranen skal ligge i, å ligger det feil så er det ikke tett å stemplet i forgasseren løfter seg ikke.. å da blir det bare litt antydning av og til, men starter ikke.

 

Hadde samme probleme selv, da jeg satte membranen riktig så fyra den som bare det.

 

Ta av røret som går til luftfilter boksen, å se om stemplet løfter seg når du prøver å starte og gi gass..

 

 

Rett meg om det ikke fungerer slik i denne forgasseren! Siden jeg kun har hadt med Zenith å gjøre..

 

Lykke til!

 

 

Edit: Leif was here :P

 

 

ser ikke ut som stemplet i gasseren flytter på seg, mistenkelig nok, hva kan det komme av? den memra pakningen er jeg sikker på at jeg fikk rett, fordi jeg satt den i sporen både på den plata og i selve gassern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk værtfall ikke start i går, kjøpte nye plugger men det hjelpte ikke. helte bensin ned i sylinderne og da antyda den at den skulle starte. kan jo være at tennings rekefølgen er satt feil, (fordi det smalt skarp skudd) men en jeg kjenner gjorde dette for meg så trur det skal være rett, men uansett hvordan skal det stå? noen som har et bilde av fordeleren som kan skrive sylinder 1 osv på de plassene?

 

 

b23a2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cyl 1 skal mot klokka 10 på bildet ditt, cyl 3mot kl 2, cyl 4 mot kl. 4 og cyl 2 mot kl. 8 på bildet ditt.

 

Når reimhjulet på veiva di står mot 0-10 grader på gradeskiva foran på kåpa på motoren, så skal rotoren i fordeleren peke skrått inn mot motorblokka. Du ser et hakk i selve fordeleren når du løfter av lokket og plastskiva som ligger der.

Da har du funnet cyl 1. Så er det bare å følge rotoren rundt til 3-4 og 2....

 

Da skal du ha det riktig.

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cyl 1 skal mot klokka 10 på bildet ditt, cyl 3mot kl 2, cyl 4 mot kl. 4 og cyl 2 mot kl. 8 på bildet ditt.

 

Når reimhjulet på veiva di står mot 0-10 grader på gradeskiva foran på kåpa på motoren, så skal rotoren i fordeleren peke skrått inn mot motorblokka. Du ser et hakk i selve fordeleren når du løfter av lokket og plastskiva som ligger der.

Da har du funnet cyl 1. Så er det bare å følge rotoren rundt til 3-4 og 2....

 

Da skal du ha det riktig.

 

Glenn

 

 

Tusentakk Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke ut som stemplet i gasseren flytter på seg når jeg prøver å starte. skal det flytte på seg? er snakk om en pierburg forgasser helpme

 

 

 

STEMPELET I GASSERN ER VAKUMSTYRT.HAR DU TATT AV KLOKKA PÅ TOPPEN VIL DET IKKE FLYTTE SEG EN MM. VED START FORSØK.DU KAN IMIDLERTID SJEKKE OM STEMPEL OG NÅL LAR SEG BEVEGE UTEN AT DET HENGER IGJEN.sJEKK IGJEN ANDRE VAKUMSLANGER MOT BREMSEFORSTERKER

EGR VENTIL(den under gassern)og eventuell vakumslange mot økonomimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du løfte spempelet dersom du dytter på det med fingeren da? Kanskje det har satt seg når du har hatt opp gasseren for å bytte membran?

 

Bare en idè....

 

Glenn

 

 

Kan løfte det om jeg dytter med fingeren ja. Hmm... hva er galt da?

kan det være grunn til at bilen ikke starter?

 

 

som han sa: STEMPELET I GASSERN ER VAKUMSTYRT.HAR DU TATT AV KLOKKA PÅ TOPPEN VIL DET IKKE FLYTTE SEG EN MM. VED START FORSØK.DU KAN IMIDLERTID SJEKKE OM STEMPEL OG NÅL LAR SEG BEVEGE UTEN AT DET HENGER IGJEN.sJEKK IGJEN ANDRE VAKUMSLANGER MOT BREMSEFORSTERKER

EGR VENTIL(den under gassern)og eventuell vakumslange mot økonomimeter.

 

 

Forstår ikke så mye av alle de ordne på hva ting er og sånn,klokka på toppen? og hva er økonomimeter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår