Gå til innhold

Får ikke start, hjelp med og plassere vakum slanger

Ranger emnet


Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den ville fortsatt ikke starte :confused: hva kan være feil? den starta før jeg begynte med forgasser styr og sånn, bare at den gikk på 2 sylindere.

Så den gikk bare på 2 ja? Da tror jeg nok at du har et annet problem enn gasseren ja.

Tror nok du skal få sjekket at tenninga er riktig innstillt. Her er det noe som lukter fisk.... Begyn med å få orden på tenning, med justering av stift og tenningstidspunkt.

Da kan jeg ikke skjønne annet enn at den burde fyre. Det er jo ikke SÅ mye som kan være feil på en forgassermotor uten noe elektronikk!!

 

Har du sjekket at du får nok bensin ut i fra pumpa når du drar rundt på starteren? Koble ifra slangen inn til forgasseren, og dra rundt en runde på starteren. MEN la den løse slangen ligge oppi en flaske el.l. så du ikke søler bensin som kan ta fyr... Snakker ut av egen erfaring!!

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den gikk bare på 2 ja? Da tror jeg nok at du har et annet problem enn gasseren ja.

Tror nok du skal få sjekket at tenninga er riktig innstillt. Her er det noe som lukter fisk.... Begyn med å få orden på tenning, med justering av stift og tenningstidspunkt.

Da kan jeg ikke skjønne annet enn at den burde fyre. Det er jo ikke SÅ mye som kan være feil på en forgassermotor uten noe elektronikk!!

 

Har du sjekket at du får nok bensin ut i fra pumpa når du drar rundt på starteren? Koble ifra slangen inn til forgasseren, og dra rundt en runde på starteren. MEN la den løse slangen ligge oppi en flaske el.l. så du ikke søler bensin som kan ta fyr... Snakker ut av egen erfaring!!

 

Glenn

 

jeg vet ikke om tenninga er rett stilt eller ikke, fikk etter tenning ganske ofte når den gikk.( vet ikke om det har noe med saken å gjøre men) stiften er det den som sitter bak plastskiva som ligger der, er det som kalles stift? i så fall har jeg en ny liggende, men vet ikke hvordan jeg åpner det der.

 

+ at jeg er usikker på om jeg skal starte med det, fordi: 1. jeg et ikke om problemet ligger der. 2. fordi jeg har fått hørt at skal være ekstremt nøyaktig det med justering av fordeler og sånn. men det som er så veldig rart er at, før jeg starta med forgasser og det der STARTA bilen, den gikk ikke mer enn ca 1min ok før den gikk på 2sylindere og var kraftløs helt pluselig. er litt rart at jeg ikke får start nå, men den har jo vært ustabil så hvem vet. værtfall den pakninga mellom forgasser og innsug til manifold var gåend, og det kan jo gjøre at bilen blir kraftløs? (har jo skiftet pakningen nå så den skulle no starte om det var det som var problemet) men at den går på 2sylindere? værtfall har jeg ikke peilling på hvor jeg skal feilsøke for å finne ut problemet, men kankje dere har noen gode tips til en amatør:D

 

 

men glenn : det kommer værtfall bensin ut ifra slangen som skal til forgasseren. altså fra bensinpumpa så forgasseren skal jo få bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom den gikk på 2 sylindere og var kraftløs, da kan det tyde på f.eks brente eksosventiler, feil tenning, ødelagte pluggledninger, rotor eller fordelerlokk.

Du kan jo forsøke å rense innvendig i fordelerlokket, og spraye på med WD-40 el CDC-565 el noe slikt, og tørke ut av den etterpå. For har du fukt/skitt i fordeler lokket, så kan du få overslag og feil/dårlig tenning.

 

Det kan også være at det er mye kondens i tanken din, forsøk med mer bensin i tanken OG kondensfjærner.

 

At stiften er noenlunde i orden er også viktig, men så lenge den i hvertfall GIKK før, så burde det være mulig å få den til å gå nå også.

 

Så du har ikke brukt bilen til daglig før du skrudde på denne gasseren altså??

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom den gikk på 2 sylindere og var kraftløs, da kan det tyde på f.eks brente eksosventiler, feil tenning, ødelagte pluggledninger, rotor eller fordelerlokk.

Du kan jo forsøke å rense innvendig i fordelerlokket, og spraye på med WD-40 el CDC-565 el noe slikt, og tørke ut av den etterpå. For har du fukt/skitt i fordeler lokket, så kan du få overslag og feil/dårlig tenning.

 

Det kan også være at det er mye kondens i tanken din, forsøk med mer bensin i tanken OG kondensfjærner.

 

At stiften er noenlunde i orden er også viktig, men så lenge den i hvertfall GIKK før, så burde det være mulig å få den til å gå nå også.

 

Så du har ikke brukt bilen til daglig før du skrudde på denne gasseren altså??

 

Glenn

 

Bilen ble brukt dagelig ja! Får prøve noe av det der og se om det blir noe bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål igjen jeg. hvordan får jeg opp her? den sitter jo helt fast. tror det ligger en stift inni der av noe slag, bruker å gjøre det på volvo, så har kjøpt meg en sånn stift, men får ikke opp, så hvordan får jeg opp? bilde:

 

 

 

cec0902c16.jpg

 

 

 

 

sånn ser stiften jeg kjøpte meg ut, vet ikke om den har sånn men satser på det.

 

17d5a9a7bd.jpg

 

 

 

 

og sist men ikke minst Tenning justeringa. sikker vanskelig for dere og se om det er rett, men tar en skjanse.

 

 

Litt stort bilde så leggger til link galleri.slinkey.no/uploads/383c18082c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår