Gå til innhold

Får ikke start, hjelp med og plassere vakum slanger

Ranger emnet


Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, du har TSZ-2 bryterløst system du Turbo_dos, så da kan du se bort i fra at det er stiften som er gåen. Men da må du i stedet sjekke at alle kontakter med kabler osv er rene, ikke har fukt eller irr, og at de sitter skikkelig på plass.

Og så må du sjekke at det ikke er noe grums & møkk nede i fordeleren, fpr da vil du ikke få riktig avlesning av "helikopteret" som sitter i fordeleren. For du har vel den lille saken med 4 "vinger" som sitter rett under rotoren i fordeleren? Det er giveren for sensoren som sitter der, og disse erstatter stiften på en motor med vanlig fordeler med stift.

 

Og husk! FUKTIGHET og/eller smuss er fy FY! i forbindelse med tennings anlegget!

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230a motor har jeg. Tusentakk Glenn :)

Har du 230A ? :confused: Trodde du hadde 23A motor jeg????

Jaja, men i alle fall, så er det nesten samme systemet med bryterløs tenning på begge de motorene.

Sjekk alle koblinger, gjør rent for irr og smuss, og spray med noe fuktfortrengende olje, som f.eks WD-40 el.l.

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant bare en sånn jeg.

 

 

cb1a117170.jpg

 

 

 

Åpna den og pussa over koblingene, fikk fortsatt ikke start.

 

e9fa27618e.jpg

 

 

Glenn: kjøpte meg sånn spray, hjelpte ikke det heller.

 

2b86a3bd3b.jpg

 

 

 

Kjøpte meg også en ny rotor hjelpte ikke det heller.

 

3ed0eac0fc.jpg

 

 

har skjekka det som går å skjekke på tenninga nå vil jeg tro.Tror det må være bensin tilførsla da, usikkert om det er det men vet ikke noen annen mulighet. tror kankje den får for lite bensin, pluggene var ikke direkte Våt, men de var ikke tør heller og jeg skulle jo ha pumpa den full av bensin sånn jeg har holdt på for å prøvd å fått start hele tiden. må jo prøve meg fram så: er dette her justeringen for bensinen? og er det lurt og starte med det selv og hvordan/plassering, hvordan skal den stå?

 

da5e189c27.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det vel være tenningsmodulen din som er ødelagt.

 

Sitter forran ved batteriet v.s

 

Ser slik ut: dsf.jpg

 

 

fant den. lå gjemt bak bateriet. Var veldig mye irr på den, pussa ned den med sandpapir å spraya sånn elektro spray og blåste rent med kompresor. har aldri hatt så bra Gnist før.

 

Så tenninga kan vi egentlig utelukke. lite med bensin på pluggende, så vær noe med bensin tilførsla.

 

1. Det kommer bensin fra bensinpumpa.

 

2. Tror 90% sikkert at alt er greit med forgasseren.

 

3. jeg tror det har noe med den forgasser manifolderen og gjøre.

 

 

hva kan egentlig gjøre at bilen ikke får bensin av forgasser manifolderen?

 

en som sa til meg at den klumpen der var en ventil som lukka og stengte for bensinen eller noe sånn, stemmer det? hvordan kan jeg være sikker på at den virker eller ikke virker?

 

c226b70e27.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer ikke den magnetventilen, så stopper bilen din.

Den må fungere for at bilen skal gå.

 

Skal stikke ut med en gang og skru av den som sitter på den Manifolden som gasseren satt på jeg, så slenger jeg den i posten til deg nå!

Er vi heldige så rekker vi å få den med postbudet i dag!

 

Men send meg addressen din igjen!!

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår