Gå til innhold

Får ikke start, hjelp med og plassere vakum slanger

Ranger emnet

Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

går jo ann å sjekke om magnetventilen funker. Sett 12v på den og høre om den klikker. Den styrer vel uansett bare åpning/lukking av tomgangluft kanalen?

Stemmer!

Men det hadde vi ikke tid til, dersom vi skulle rekke posten i dag. Så nå er det ern ny ventil på veg til Steinkjær. Så kan Turbo Dos prøve den og se om det gjør noen forskjell.

Glenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

går jo ann å sjekke om magnetventilen funker. Sett 12v på den og høre om den klikker. Den styrer vel uansett bare åpning/lukking av tomgangluft kanalen?

den ledningen som går inn på den, skal no være 12V? den ledningen som går inn på der er jo 12v? så når den er på så skal det klikke? er nok at tenninga er på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ventilen sier klikk med en gang du skrur på tenninga, det bør du sjekke. Hvis det ikke sier klikk, er enten selve ventilen ødelakt, eller så får den ikke strøm (sikringen kan være gåen, eller brudd på ledningen)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sikring? den inni bilen? Nr på den? hvor fører den ledningen? Hørte ikke klikk lyden som jeg fikk med meg i farten nei

Er ikke noen sikring på den der magnetventilen, det er jeg rimelig sikker på. Bare koble en tynn ledning fra pluss på batteri til den, for å teste. Hvis det er problemet kan du koble fra pluss på coilen til magnetventilen.

Btw har du sjekket at du har gnist? Prøvd å hole en plugg mot toppdekselet og se.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen sikring på den der magnetventilen, det er jeg rimelig sikker på. Bare koble en tynn ledning fra pluss på batteri til den, for å teste. Hvis det er problemet kan du koble fra pluss på coilen til magnetventilen.

Btw har du sjekket at du har gnist? Prøvd å hole en plugg mot toppdekselet og se.

er gnist som bare faen.... jeg har skjekket det. Når jeg tok en ledning på + fra bateriet til den ventilen klikka det så det må være lednings brudd en plass. men hvor går den ledningen? kan jeg jukse det til sånn at den virker, sånn at jeg kan prøve å starte bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er gnist som bare faen.... jeg har skjekket det. Når jeg tok en ledning på + fra bateriet til den ventilen klikka det så det må være lednings brudd en plass. men hvor går den ledningen? kan jeg jukse det til sånn at den virker, sånn at jeg kan prøve å starte bilen?

Vanskelig å høre klikket når du sitter inni bilen.Sett nøkkel i stilling 2 og ta av og på kontakten til ventilen.Hører du fortsatt ikke no . trekk ny + fra + på coilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skiftet pakning mellom forgasser og innsug ser jeg.

Er det et ekstra hull i den mot kanalen i innsuget som går til tomgangsskrue og el ventilen? Kansje du har montert den feil vei. Er det ikke hull får du lage et.

her er bilde av gamle pakninga, og dem ser 100% lik ut som jeg kan se.

2469612a6b.jpg

og sånn satt jeg pakninga på. så får du bedømme om det er rett eller feil

1ab0584558.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er bilde av gamle pakninga, og dem ser 100% lik ut som jeg kan se.

2469612a6b.jpg

og sånn satt jeg pakninga på. så får du bedømme om det er rett eller feil

1ab0584558.jpg

+ på coil er merket 15

Ser ut som riktig pakning ja.

Blir litt svimmel av det nederste bildet men har du en kanal videre bak det

høyre lille hullet i pakningen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider