Gå til innhold

Hvor stor strømkabel??

Ranger emnet

Jokke-1

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvor stor strømkabel trenger jeg til ett anlegg som trekker ca 900 watt RMS??

Hvor langt skal du strekke den?

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 5 meter blir som regel akoratt,og akoratt er for lite,man bør kjøpe som jan erik sier, en meter lenger en man tror,for utrolig nokk går det med.med mindre man kjører midre bilder da.dette varierer jo.jeg kjøpte 5 meter til primeraen,og hadde flaks,det holt akoratt,men det som er domt nå er at det er begrenset hvordan jeg kan bygge seinere siden jeg ikke har mer en akoratt nå.klart man kan skjøte på kabelen men,ja.kvaliteten kan jo bli noe lavere da.kost heller på deg en meter ekstra med en gang:)

Klubbleder, Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare henger meg på og haier denne tråden litt.. :)

Har en Clio, batteri foran.

Kondensator og en JBL GTO 1201.1 forsterker..

Forsterkeren er sikret med 3x 40AMP sikringer..

Har allerede trukket en 25mm2 kabel, bør jeg bytte denne ut med en større?

Jording er tatt fra selepunktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal fungere greit det du har :)

Kan eventuellt prøve finne deg ett enda bedre jordingspunkt som du pusser reint for lakk og får skikkelig god jording :) Har litt ymse erfaringer med å jorde i innfestningen til beltene, men det varierer jo ofte fra bil til bil nettopp hvor bra det fungerer :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare henger meg på og haier denne tråden litt.. :)

Har en Clio, batteri foran.

Kondensator og en JBL GTO 1201.1 forsterker..

Forsterkeren er sikret med 3x 40AMP sikringer..

Har allerede trukket en 25mm2 kabel, bør jeg bytte denne ut med en større?

Jording er tatt fra selepunktet..

du trenger ikke bytte ut den plusskabelen, men sørg for meget gode og korte Godskabler!! stor er den kondisen din a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke bytte ut den plusskabelen, men sørg for meget gode og korte Godskabler!! stor er den kondisen din a?

Er dessverre ikke større enn 1F, men har et batteri som hjelper godt på vei (originalt fra 2005 V70 D5 står merket 800A på det og 170 min reservekapasitet, hva nå enn det er)..

Da blir jordingskabelen oppgradert, både foran på batteriet og bak ved forsterkeren..

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre ikke større enn 1F, men har et batteri som hjelper godt på vei (originalt fra 2005 V70 D5 står merket 800A på det og 170 min reservekapasitet, hva nå enn det er)..

Da blir jordingskabelen oppgradert, både foran på batteriet og bak ved forsterkeren..

Takker

I tillegg bør du oppgradere kabelen fra dynamo til batteri og motor til chassis :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider