Jokke-1 Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Hvor stor strømkabel trenger jeg til ett anlegg som trekker ca 900 watt RMS?? Siter VW Vento 1,9 TDK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 30-35mm2 skal holde utmerket :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 anbefaler en kabel på ca 25mm2 (eller mer om du har rå). dette skulle holde fint om du ikke planlegger senere oppgraderinger. dette vil gi et tap på under 0.4V. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Hvor stor strømkabel trenger jeg til ett anlegg som trekker ca 900 watt RMS?? Hvor langt skal du strekke den? Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fesoj_ Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 25mm2 holder,men gjør som meg,legg på litt til så slipper du kjøpe nye hvis du skal oppgradere!jeg har 35mm2. dette er ikke altfor dyrt.torshov har fine kabler.:) Siter Klubbleder, Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 apropos det, så glemte jeg å nevne at jeg regnet ut med 6M kabel. som er ganske normalt i en middels persjonbil. derimot om du har batteriet bak blir det jo en helt annen sak. da trenger du ikke store greiene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fesoj_ Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 ca 5 meter blir som regel akoratt,og akoratt er for lite,man bør kjøpe som jan erik sier, en meter lenger en man tror,for utrolig nokk går det med.med mindre man kjører midre bilder da.dette varierer jo.jeg kjøpte 5 meter til primeraen,og hadde flaks,det holt akoratt,men det som er domt nå er at det er begrenset hvordan jeg kan bygge seinere siden jeg ikke har mer en akoratt nå.klart man kan skjøte på kabelen men,ja.kvaliteten kan jo bli noe lavere da.kost heller på deg en meter ekstra med en gang:) Siter Klubbleder, Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fesoj_ Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 kansje ikke akoratt det jan erik sier,men tror han er enig i dette. leste litt for fort igjennom det han skrev:P Siter Klubbleder, Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokke-1 Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 takk, takk... er en vento så det blir vell sikkert ca 5 meter, ja.. Siter VW Vento 1,9 TDK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Jeg bare henger meg på og haier denne tråden litt.. :) Har en Clio, batteri foran. Kondensator og en JBL GTO 1201.1 forsterker.. Forsterkeren er sikret med 3x 40AMP sikringer.. Har allerede trukket en 25mm2 kabel, bør jeg bytte denne ut med en større? Jording er tatt fra selepunktet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Det skal fungere greit det du har :) Kan eventuellt prøve finne deg ett enda bedre jordingspunkt som du pusser reint for lakk og får skikkelig god jording :) Har litt ymse erfaringer med å jorde i innfestningen til beltene, men det varierer jo ofte fra bil til bil nettopp hvor bra det fungerer :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 du behøver ikke større kabel nei. det ville bare vært bortkastet penger å oppgradere den kabelen etter min mening, for det blir minimal forskjell. du vil ha ca 0.5V spenningstap på det meste, og det er ikke kritisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Jeg bare henger meg på og haier denne tråden litt.. :) Har en Clio, batteri foran. Kondensator og en JBL GTO 1201.1 forsterker.. Forsterkeren er sikret med 3x 40AMP sikringer.. Har allerede trukket en 25mm2 kabel, bør jeg bytte denne ut med en større? Jording er tatt fra selepunktet.. du trenger ikke bytte ut den plusskabelen, men sørg for meget gode og korte Godskabler!! stor er den kondisen din a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 du trenger ikke bytte ut den plusskabelen, men sørg for meget gode og korte Godskabler!! stor er den kondisen din a? Er dessverre ikke større enn 1F, men har et batteri som hjelper godt på vei (originalt fra 2005 V70 D5 står merket 800A på det og 170 min reservekapasitet, hva nå enn det er).. Da blir jordingskabelen oppgradert, både foran på batteriet og bak ved forsterkeren.. Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Er dessverre ikke større enn 1F, men har et batteri som hjelper godt på vei (originalt fra 2005 V70 D5 står merket 800A på det og 170 min reservekapasitet, hva nå enn det er).. Da blir jordingskabelen oppgradert, både foran på batteriet og bak ved forsterkeren.. Takker I tillegg bør du oppgradere kabelen fra dynamo til batteri og motor til chassis :) Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg