Gå til innhold

Skrangling fra motor/girkasse? Golf GTI

Ranger emnet

oyvind87

Anbefalte innlegg

Er sikkert noen her som veit noe om hva dette kan være:

Spesielt i 1. og 2. gir så har bilen (golf gti 93) en tendens til å gi fra seg en skrangle lyd.. der brekket er inne i bilen, virker å være rett over det stedet lyden kommer fra. Spesielt ved pådrag uten feste, og i oppoverbakker kommer lyden, ikke mye i 3. 4. og 5. gir.

Hvis jeg trøkker inn gassen fort, og slepper den igjen like fort, da hører man et "klank" eller i hvertfall et slags smell, fra samme stedet.

I tillegg har det nå kommet en skjærelyd fra rett under brekket. Den går vekk om jeg tar inn clutchen. Men også dette spes i første og andre gir.. Skjærelyden kommer og går. DEtte kunne jo vært fra potta ellerno, men hva kommer det av at det er turtallsavhengig da?

altså jeg mener, det virker å komme fra der den mellomste potta er... men det kan jo ikke være fra den!? må være noe rundt der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis støyen slutter når du trykker inn clutchen din så vill jeg nok sjekket girkassa for å være helt ærlig............

Det kan jo være mangel på olje i girkassa eller kan det godt hende at du har slitte/ødelagte lagre å foringer...........

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis støyen slutter når du trykker inn clutchen din så vill jeg nok sjekket girkassa for å være helt ærlig............

Det kan jo være mangel på olje i girkassa eller kan det godt hende at du har slitte/ødelagte lagre å foringer...........

jepp, det siste hvertfall.. vet at det er nok gearolje for den ble nettopp skiftet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider