Rayho Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Noen som er skikkelig inne på komtest av motor??? Skal dette testes på varm eller kald motor. En kompis av meg målte komp på en motor, men den var ikke gjennomvarm. Kompresjonen var noe ujevn. Har dette sammenheng, altså varm/kald motor jevn/ujevn komp??. Tenker at det kan kanskje hende at ikke alle sylindrene blir like fort varme...?? Siter -92 Mazda Rx-7 Twin Turbo x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT x-00 Ford Mondeo ST200 x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 la bilen gå i ett par minutter i allefall. blir fort varmt. om det er kaldt eller varmt så ser du jo fort om det er store avvik fra sylinder til sylinder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 hva har det egentlig og si om det er litt mere/mindre komp i en av sylinderene? Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 stempelring slitasje.osv, vis ulik kompresjon fra sylindre fra syldindre Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayho Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 la bilen gå i ett par minutter i allefall. blir fort varmt. om det er kaldt eller varmt så ser du jo fort om det er store avvik fra sylinder til sylinder.. Har hørt at det skal utføres på varm motor, kald motor gir for lave tall tror jeg. Men spørsmålet var mest tenkt på om differansen som var mellom sylindrene på kald/halvlunken motor kan utlignes og forsvinne når motoren blir gjennomvarm??? Siter -92 Mazda Rx-7 Twin Turbo x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT x-00 Ford Mondeo ST200 x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayho Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Komptest på varm motor, med lukket gasspjeld var 11,5kg på den laveste, og 12,5kg på den med høyest. Er dette ok, eller mye avvik?? Siter -92 Mazda Rx-7 Twin Turbo x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT x-00 Ford Mondeo ST200 x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 helt normalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedes-Benz190E Skrevet Mars 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2011 Ta deg en kjøretur la oss si 20 min så bilen har sånn ca rukket å blitt litt varm og rett og slett bare plugg det på men ikke med verktøy bare skru med slangen og sørg for at motoren ikke starter. Hvis det er ujevn kompresjon på noen av disse så kan du ta en spiseskje med Olje og helle i den sylinderen du tester. Grunn til at det kan være ujevn er for at det er rett og slett litt slitt. Finn ut hva din bil skal ha som resultat og det trenger ikke å være helt nøyaktig bare sånn at det er i nærheten av hverandre. Beste å gjøre er å bare dra ut de andre tennplugghetene og feste på målern og la det motoren gå rundt 3-4 ganger. Sikkert du vet dette her men i tilfelle :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Skal taes på varm motor, med flat pedal og bensinpumpe frakoblet om det er innsprøytning. Alle plugger ute. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Next Skrevet Mars 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2011 men ein komptest seier ikje mykje om det er på Ventiler eller på Stempel svinnet er då...,ein trykktest er meir og stole på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.