Gå til innhold

Vil ha ny bil, hvilken?

Ranger emnet

HOFSOE

Anbefalte innlegg

Ja. Etter som planene om å kjøpe en Volvo S40 T4 gikk i vasken, så jeg på jakt etter en ny bil.

Planen er at jeg skal ha denne bilen fram til jeg får meg en 100% stilling. Dette vil tidligst skje i høst en gang. Men mest sannsynligvis på nyåret.

Hvordan bil jeg ha?

Merke: Vel, nesten ubetydelig, men de jeg ikke vil ha er: (Audi, BMW, Alfa Romeo, Golf, Corrado, Calibra, små biler generelt.)

Motor: Bare den er sprekere enn min lille 106 så er jeg fornøyd. Men allerhelst, rundt 130 hk.

Km.stand: Ikke for langt. Iallefall ikke over 200.000 km. Egentlig ikke over 150.000 km heller.

Pris: ca. 70.000 til ca. 130000kr.

Karosseri: Ikke stasjonsvogn.

Årsmodell: Helst ikke eldre enn 1996.

Gir: Må være manuell.

Drivstoff: Helst bensin.

Ser allerhelst at den står på en forhandler. Aller helst i Hordaland eller Hedemark, men dette er ingen must.

Håper på litt hjelp fra dere her på forumet.

Biler merker jeg aller helst kunne tenkt meg er: Ford, Volvo eller Mercedes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Galant er en bil jeg virkelig liker. Men har hørt rykter om at det er dyre deler til de?

Hvordan er disse bilene ellers? Sikkerhet? feil osv osv osv.....?

Vet ikke hvordan deleprisene på Galant er, men til Lancer som jeg har er det relativt stive priser. På den annen side er det jo en japansk bil med nærmest obligatorisk god driftissikkerhet, så for å si det litt flåsete er ikke delepriser det som teller mest siden man sjelden må bytte så noe særlig. Men akkurat det kan du jo spørre om på forumet til Mitsubishi-klubben som jeg har link til i signaturen min, hvis du er interessert i litt bedre svar fra Galant-eiere.

Sikkerheten på Galant skal faktisk være veldig god. Ifølge svenske Folksam ligger den 30 % over gjennomsnittsbilen som er bedre en for eksempel forrige Bmw 5-serie. Link: http://www.folksam.se/forskning/index.htm?id=u4

Hvis du bare vil ha en pålitelig bruksbil fram til du får råd til å kjøpe noe virkelig morsomt kan jeg ikke tenke meg at du vil gjøre noe bomkjøp om du velger Galant i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har vært litt i Elverum og Hamar og sett på bil nå. De jeg har sett og virker intresante ut er:

Volvo S40 1998 1.8:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6779610&sid=5aiVHUlFk055066&pos=9&tot=15 (de hadde litt problemer med datasystemet der så de hadde ikke bilder, men de kommer opp igjen etter påsken)

Opel Vectra 1.8 CD:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=5993867&sid=5aiVHUlFk373900&pos=75&tot=133&page=3

En Mazda 626 2000 modell, gått 61000. Kr. 113000. 1.8

En Volvo S40 2.0 1996 modell gått 10100 km. ca. kr. 105000.

De 2 siste bilene der var kommet inn såpass sent at de ikke hadde fått ordnet noen bilder eller noe slik.

Hva tror dere om disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider