GGGolf Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 ER det lov å lage eige grenrør?? ikkje noke krav eller noke i den dur?? OG må røra frå kvar sylinder vere like lange før dei "møtest"?? Har både kompetanse og muligheit til å gjennomøre dette så eg må berre finne ut om dette r lurt og kan bli godkjent!!! Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 det blir nok sikkert godkjent... men hele 'vitsen' (om du ikke bygger for turbo da??) er jo at du skal få bedre og jevnere flow utifra motoren. Så om det er lurt/lønner seg vet jeg egentlig ikke helt, men selfølgelig, får du det til lønner deg seg nok :) Vil tro røra må være like lange, ja.. dette pga. at ikke en sylinder skal slite med enn en annen f.eks(tror jeg.. skyt meg hvis jeg tar feil=) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 er fordel med å få alle rør like lange og kolektor(der rørene møtes/samles) er sikkelig. for mye tull med et grenrør. så kan man ende opp med minus resultat..for å ta det grovt. men hvis du søker litt rundt på forumet og ellers på nett så står det utrolig mye info om åssen man skal bygge bra grenrør både for turbo motorer og for suge motrer, men et grenrør for sugetrim er vell egentlig ganske rimlige i pris så sjekk litt rundt om hva som er mulig å kjøpe også i samme slengen som du likevell søker rundt etter dokumentasjoner osv på selvbygg av grenrør Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V40RT4 Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Sjekk ut Mobec Tekniske Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhaug1 Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Det skal mye til for å få et godt resultat, men alle mål og dimmensjoner kan regnes ut. Har en bok hvor dette er meget godt forklart, ISBN 1859604358! Let, kjøp, les og bygg! Du vil forøvrig ha lite å hente med et grenrør alene (uten annen trim), og du vil garantert ikke spare mye penger på å gjøre det selv. Men, det er jo morro å ha lagd det! Tviler på at noen vil gå til angrep på deg pga hjemmelaget grenrør. jørgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg