GGGolf Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 når kom katalysator standard i golf 1.8?? har ein 88modell..... og det ligg ei extra "pølse" under utenom dei to lydpottene... satser på at detteer kat`en og berre å fjerne den??:)? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpower Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 er litt usikker, men mener jeg har sett flere 88-ere med kat.. normalt er d bare to lyddempere, så ser du noe annet "rart" kan du nok bare ta d vekk ja ;) Siter 86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Good!!!!!!!!!!!!!!!!=====) Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 '89 mod! Min 89 mod golf har det, men ikke kameraten min sin 88.... Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Hvorfor skal du fjerne katalysatoren? Ganske kjekt å ha på EU-kontroller ol. Er vel uansett ikke mye ekstra effekt du får hentet ut ved å kun fjerne katalysatoren. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Setter den jo i ved EU godkjenning, men ellers så hindrer den jo faktisk en del!!! DERFOR=) Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Hmm, katalysatoren min har aldri hindra meg i noen ting. Så skjønner ikke helt problemstillingen der. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 nei,nei.... eg berre har hørt og opplevd andre bila der dette er gjort, derfor eg lurte på det med min golf! og viss der virkelig er meir å hente så gjer eg det. men du har aldri hatt noken problem med katalysatoren....men prøv å ta den av da. blir sikkert litt meir botndrag då!!! var vertfall slik i dei andre bilene eg har prøvd! Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Skal nok ikke ha den av nei. Sitter katalysator der av en grunn. Å den vesle forskjellen du eventuelt får ved å ta den av, er nok ikke verdt bryet tror jeg. Min mening om den saken. Men for all del, ta den av om du vil det;) Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 normalt så er det 3 lyddempere.. 4 inkluseive kat :) iallefall så er det det på min 91 mod.. og om det ikke er nevnt.. det kom standard fra 89 Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Hvorfor skal du fjerne katalysatoren? Ganske kjekt å ha på EU-kontroller ol. Er vel uansett ikke mye ekstra effekt du får hentet ut ved å kun fjerne katalysatoren. 1,6 med kat har 70hk mot 75hk uten og gti 16v har jo forskjell på 129-139hk Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Så er det jo andre forskjeller ifra 16v pl og 16v kr også da. Ikke bare katalysatoren som sørger for mindre hk der. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwGt8v Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Eg er så heldi å ikkje ha kat. på min 88mod gti.En kompis av meg hadde kat. på 90hk`en sin og den fjerna vi og du merka godt at det blei merir drag i bilen så eg anbefaler deg å gjere dette.Er jo ikkje store operasjonen. Siter Vw Golf 2 GT 1.8 8v Vw Golf 4 GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Du kan trygt fjerne kat. Fordi etter en 100k på telleren, har ikkje den stakkars kat. noe funksjon.. å det er fakta.. dermed er d bare å fjerne den.. Du henter kanshe ikke så mye, men den er no borte fra systemet i allefall.. Den blir EU godkjent uten kat. D eneste dem gjør er å måle utslipp`s verdien.. og sia kat. ikje har noe funksjon etter 100k. går du glatt gjennom testen med god margin.. Å dæm e ikje pålagt å c etter kat. å det gjør dæm heller ikje..! :) Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Å ikje finn på å kakke kat. Det lager bare en slags blekk lyd når du kjøre + at det blir en slags virvel strøm gjennom den, som skaper friksjon, dermed en slags skrangle lyd.. :) Fjern den og sett raka røret :) Men smak og behag.. :) Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.