-Rønningen- Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 katalysator kom til norge i 1989 og det er fortsatt ikke krav om at den tidens biler å dagens biler skal ha katalysator MEN uten katalysator vil ikke bilene klare dagens utslipps krav! så om du fjerner den å de tester bilens avgasser vil du antagligvis få bedskjed om å fikse det! men de fleste gir rett å slett blaffen i å måle avgass! jeg har f eks effetkanlegg på min Diesel golf som ryker litt mer en vanlig å jeg fikk ikke no på avgass måling! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Men som eg sier, kat. har INGEN funk etter 100k på så gamle biler... Gammel type kat. Funke ikje etter 100k Men uansett om d e noen som har prob med å klare kravene.. fjern luftfilteret for annledning EU kontroll.. :) Får litt renere avgass av d :) Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Takker for alle svar.... men eg har jo ein 88model, vart forresten laga i slutten av desember 88 så er nesten en 89modell så eg er jo ikkj e100%sikker på at eg har KAT... men der e som sagt to "stål" potter og helt fremst ei pølse med som det er tvinna ett eller anna merkelig materiale rundt:s ser ut som netting på ein gammal trestol om deke forstår===) Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Trur d va i 88 at d ble båbud med kat. ! Men uansett så e ikje d du forklarte en kat. :) Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 i norge.. :) Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 en kompis av meg brukte motor sykkel potte på golfen sin 1,8gl.. bare bøtta den på bakk.. fy faen for en rå lyd det ble.. ble eu-godkjent uakurat med den:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpower Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 en katalysator skaper motstand for eksosen som vil ut..dess mindre motstand, dess mere effekt.. Om du vil merke stor forskjell på en kat. som har gått over 100k vet jeg dog ikke. Men er d mer effekt du er ute etter vil d å skifte til effektanlegg eller kjøre strakt-rør med en større dimensjon enn d originale anlegget gi både mer effekt, og effekt i dB ;) det er mye annet som påvirker om du passerer en eventuell avgass-test, enn bare katalysatoren.. Tror ikke du kommer til å få noe problemer ved en sånn test, om du i d hele tatt blir utsatt for en, og støyen sier de heller ikke noe på en 88 mod.. Hvor mange lyddempere varierer tydeligvis fra bil til bil, noen har 2 og andre har 3 originalt..+ en evt. kat. alt er jo smak og behag, men jeg ville bytta ut alt som går fra grenrøret og videre bak, og i allefall noe som kunne minne om en kat. m'm Siter 86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 er feil og si at des mindre mot stand des mer effekt... skal være litt mottrykk i systemet! har og katalysator på bilen.. denne har starta og skrangle og herje og bilen trekker dårlig (tidvis, ikke konstant).. den skal bort.. men.. selvom kat er def. så vil den bremse såppas med utslipp at bilen kommer igjennom EU.. :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Har tenkt å sveise eige grenrør..... har både tig sveiseapparat og rør, men veit ikkje om dette er lovlig........ og alle røra må vle være PRESIS like lange!!! Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 ja. det er lov.. .tut å kjør... skulle vel ikke være noe problem å lage like lange rør? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 På min er det en liten "boble" rett etter grenrøret, også kommer den pølsa rett før eksosen går over bakakselen.. Er den første der kat? Golf 2 Sport 90mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpower Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 er feil og si at des mindre mot stand des mer effekt... skal være litt mottrykk i systemet! har og katalysator på bilen.. denne har starta og skrangle og herje og bilen trekker dårlig (tidvis, ikke konstant).. den skal bort.. men.. selvom kat er def. så vil den bremse såppas med utslipp at bilen kommer igjennom EU.. :) dette er korrekt, skulle bare prøve å gi en litt "enkel" forklaring.. :thumb Siter 86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 På min er det en liten "boble" rett etter grenrøret, også kommer den pølsa rett før eksosen går over bakakselen.. Er den første der kat? Golf 2 Sport 90mod jepp.. det er det.. har et slags "beskyttelses gitter/deksel utenpå seg.. har kjøpt kat-erstattningsrør fra raceland.no for.. tja.. snart et år siden.. men har ikke balla meg til å fått fjerna kat'n enda gitt :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Trur d va i 88 at d ble båbud med kat. ! Men uansett så e ikje d du forklarte en kat. :) Vil tro TD POWER har rett her.. Kompis av meg fjernet katalysator på sin 87mod (kebabtralle) fordi det ikke er krav til katalysator på den årsmodellen.. Så tror også 88 modeller går fint igjennom uten katalysator.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 kom nok på noen FØR 89... men ble standard på golf 2 i 89... har en 88 mod.. den har ikke kat.. og en 91.. den har kat Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg