Gå til innhold

Råning

Ranger emnet

S8AN

Anbefalte innlegg

Stemmer. Det er så forbanna RÅ lyd=) Har den nye modellen RFL ventil i min står vist for Real fucking loud. Den sjauer en del=) De fleste snur seg... Å når Jeg ligger bak noen andre "råne biler" å de hører den ventilen kvitrer... så kvir de seg for å gi gass. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få fatt i en 2,5 tomms eksos rør skjøt

1.jpg

Borr et eksakt hull slik at hylsa som følger ventilen passer oppi

2.jpg

Sveis dritten fast, prøv for guds skjyld å få det til og se penere ut en dette;)

3.jpg

Puss slagg og "grader" inni, og blås for all del reint etterpå, viss ikke går det rett i insuget, det er ikke bra!

4.jpg

Monter ventilen

5.jpg

Kapp slangen (jeg skar av ca 2 cm med slange, sånn det ikkje skal ligge i klemm... Kan bare skjære rundt hylsa, men gadd ikkje. Var i farten=)=)

6.jpg

Skru nå fast det heile i bilen, juster alle vinkler o.l før du klemmer fast. Sørg for ventilen ikkje ligger nedi tomgangsventilen, eller kommer gjennom panseret;)

7.jpg

Dumpventilen må ha vacum også, Jeg kobla meg på den slangen som går til den originale "dump" ventilen. Fynker fett. Men må jo plugge den originale, slik att RFL ventilen får alt trykket (bråker mest da)

8.jpg

Her har jeg kappa hodet av ei skrue, og plugga slangen til den originale dumpen,Jeg kjørte ca 1bar med trykk til den originale dumpen først,Viss ikkje vil ikkje turboen bygge opp mer enn ca originalt ladetrykk.

9.jpg

Pga dårlig plass måtte jeg skjære bort litt av pynte dekselet.

10.jpg

Any questions?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt S60-R dyser til min nå. Noen som vet 100% sikkert at de ikkje passeR? jeg mener på det er samme insuget og eventuelt samme hulla i railen som på min...=) håper det. Mye hest skal s60 r dysene ver gode for? mener bestemt jeg har hørt 500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...