xGrape Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Har alltid gått rundt med tanken om at dummy-LEDs i bilen ikke er noe vits, at folk som er smarte nok til å bryte inn i biler (hoho) kan skille en ekte alarm fra en fake. Men det kan vel ikke skade? Hva er folks erfaring, er det smart med blinkende LEDs? Må man montere dem på en spesiell måte for at det skal se "ekte" ut? Og er det noen som har "alarm-klistermerker" liggende i digital form (eller vet om en webside som har det), så man kan skrive ut sine egne? Igjen vil det nok se litt hjemmelagd ut når det er på hvitt papir, men fortsatt bedre enn ingenting kanskje? Vet hvertfall folk som har gjort dette før... Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Har brukt fake alarm fra biltema på et par biler (ikke mine), og de har fått stå i fred (kan seff ikke påstå at det er pga alarmen). Greit som en liten ekstra sikkerhet på billigbiler. Er det "Gobilen" er det like greit å skaffe en skikkelig alarm. Du kobler + direkte på batteriet, og minus til en kabel som er + når tenninga er på. Når du stopper bilen blir dette da jord, og dioden blinker. Når du starter får den + på begge, og blinker ikke :) Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Problemet med disse dummy-greiene er at de ofte blinker alt for fort, så den tiltrekker seg mer oppmerksomhet enn den burde.. Sikkert mulig å fikse dette på noe måte..? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Det går jo fint ann å stikke på skroten og klippe av alarm blinker'n av enn eller annen bil. Så spretter du den, kobler opp lampa til et blinklys rele, og en liten vippebryter, så kobler du ei sirene til en lysforsinker, gjerne flere, så kobler du den opp til innerbelysningen. Husk nå endelig å ha en utvendig bryter på den hjemme mekka alarmen. Da uler det i allefall nok til at tyven stikker... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg