turbokano Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 var så heldig å "vinne" loddtrekninga på en tur på dynoen til Autopower i Arendal under lokallagstreffet i vacn i dag. kanskje ikke så gøy på originalt oppsett,men var spent på hvor mange ponnier som var på beite! tallene blei 121,3hk og 179NM på hjula,synes ikke det var galt til en motor som har gått 230tkm:) skuddsikre greier de 5erne:) ser ut til jeg beholder bilen ei stund til å,så kommer til å sleppe i en ny kam og løftetønner,så får ta ett nytt run da å se hva tallene blir:) her er grafen: http://i57.photobucket.com/albums/g229/Turbokano/dyno.jpg Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Kjekt å ha en baseline å gå ut fra. Bra bunndrag har den au'. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heff_88 Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 oftopic:hvor mye koster en slik dynotest vis man måtte bruke egen lommebok? Siter - 80 quattro 5e x 85 Audi Coupe Gt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 oftopic:hvor mye koster en slik dynotest vis man måtte bruke egen lommebok? Autopower skulle ha 900 Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 skulle likt å sett denne i forhold til 20v 7A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 179nm ja. Motoren står oppgitt til 180 i instruksjonsboka. Kan ikke være så galt det? eller er det mer i denne bilen ? Er kanskje det. var NG det der. Min er KW tror jeg? 2.3 den også så vidt jeg skjønte. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Skiftet til trimkam i min 2.3E med AAR-motor. Bremset bilen før skifte til 127 hk i motor, katalysatoren var da fjernet. Etter montasje av ny kam bremset den 152,5 hk. Har beklageligvis ikke kurver på dette, men det skal forhåpentligvis ordnes. Brukte en Veloxkam med 272 graders durasjon og 11,4 mm løft. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Finnes det kam til min da? KW motor...har hørt den er 2.3 jeg men. Det er forsåvidt det samme. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 så du fikk såpass med økning bare på en kam ja,ikke så galt. mye må jeg ut med for en kam rett rundt 3000kr? merket vell en del i toppen av registeret da eller? Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 så du fikk såpass med økning bare på en kam ja,ikke så galt.mye må jeg ut med for en kam rett rundt 3000kr? merket vell en del i toppen av registeret da eller? Ja, tror fjerningen av katalysatoren gjorde noe utslag på effekten med trimkam, og lite eller ingenting med original kam. Effektøkningen merkes best på turtall over 3500 omdr, og fikk faktisk ikke noe tap av effekt/moment noe sted i registeret :) Trimkammen drar effektmessig ifra originalkammen på rundt 2200 omdr, har ikke måling på lavere turtall enn 1800 omdr, men effekten var da omtrent lik. Betalte 2990 for kammen. Finnes det kam til min da? KW motor...har hørt den er 2.3 jeg men. Det er forsåvidt det samme. Har du KW motor??? Da har du i såfall laaangt høyere effekt enn denne kammen kan gi i noen som helst motor :) 320 hk sportquattromotor. Om du har en KV motor skal kammen passe rett oppi din motor med originalt kamdrev. På nyere rekkefemmere (2.3 liter AAR, NG og NF) må man også skifte kamdrevet da det originale ikke passer på kammen. Jeg kjøpte et justerbart drev sammen med kammen. Bilde av kammen med drev. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heff_88 Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Ja, tror fjerningen av katalysatoren gjorde noe utslag på effekten med trimkam, og lite eller ingenting med original kam.Effektøkningen merkes best på turtall over 3500 omdr, og fikk faktisk ikke noe tap av effekt/moment noe sted i registeret :) Trimkammen drar effektmessig ifra originalkammen på rundt 2200 omdr, har ikke måling på lavere turtall enn 1800 omdr, men effekten var da omtrent lik. Betalte 2990 for kammen. Har du KW motor??? Da har du i såfall laaangt høyere effekt enn denne kammen kan gi i noen som helst motor :) 320 hk sportquattromotor. Om du har en KV motor skal kammen passe rett oppi din motor med originalt kamdrev. På nyere rekkefemmere (2.3 liter AAR, NG og NF) må man også skifte kamdrevet da det originale ikke passer på kammen. Jeg kjøpte et justerbart drev sammen med kammen. Bilde av kammen med drev. hvor på motoren står det motorkode(altså type motor)? og hva er forskjellene på alle 10v motorene? Siter - 80 quattro 5e x 85 Audi Coupe Gt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Heh. Joda har KW....... neida...er KV..var bare ikke sikker på hvordan det ble skrevet. Men blir ikke KV motorene regnet som 2.3 og HV eller noe 2.2 a? Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Heh. Joda har KW....... :) neida...er KV..var bare ikke sikker på hvordan det ble skrevet. Men blir ikke KV motorene regnet som 2.3 og HV eller noe 2.2 a? KV motoren er på 2226 ccm NG, NF og AAR er 2309 ccm (HV motorer er 1781 ccm) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 :) KV motoren er på 2226 ccm NG, NF og AAR er 2309 ccm (HV motorer er 1781 ccm) Okay. =) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 hvor på motoren står det motorkode(altså type motor)? Motorkoden står innstemplet ca midt på blokka, rett under toppen. Det er som regel en eller to bokstaver etterfulgt av tall. og hva er forskjellene på alle 10v motorene? Slagvolum, effekt, oppbygning osv. De gamle har mekaniske ventilløftere, mens de etter 1985 har hydrauliske. Det er også levert 10v turbo. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg