Gå til innhold

bur? hva anbefales..?

Ranger emnet

ulfern

Anbefalte innlegg

til prosjektet mitt skal jeg ha bur.. men lurer litt på, er stålburene bedre fremfor aluminium.. ? er det ene sterkere enn det andre om uhellet skulle være der? eller blir det hipp som happ? tatt i betraktning at konstruksjonen er lik på begge burene...

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bur i alu? Fy og he..lv..et..e.

sier som en god bekjent av meg; "Ekke det farlig a"

Om du skal ha bur for å sikkerhetensskyld så gå nå for all del for noe skikkelig. Er jo livsfarlig om man skulle gå rundt med alubur.

Aluminiumsbur er nok for de med rallylook og 1,2l, De som aldri klarer å få opp 140km/t igjen etter svingen før neste sving er der alt... Og eneste gangene de drar av er når knappen på håndbrekket låser seg og de snurrer ut av veien på vinterføre.

Sømfrie stålrør er bur for oss gutta. Som synes småkos i baksete er lubbent og harry, det skal da godt gjøres å gjøre det i bøttestoler og med 4punkten spent fast rundt ...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingenting galt i å bruke aluminium som materiale i et bur, forutsatt at rørene og bøyene har bra nok godstykkelse. Jeg tror nok chromium/molybden-blanding eller konvensjonelt rustfritt er bedre egnet i biler med stålkarrosseri (sveisbarhet), men om aluburet er riktig bygget tror jeg det kan brukes som alternativ. Vektbesparelsen alene kan være god nok motivasjon for enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektbesparelsen alene kan være god nok motivasjon for enkelte.

Vekt besparelsen er kanskje bare et par kg. Mitt Chromo4 bur er bare noen kg tyngre enn G40T's alu bur fra wiechers. Det skal nevnes at mitt har litt flere stag og har ett lengere bakre stag

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg først skulle være uheldig, kunne jeg helst slippe å være innpkakket i alu oppå det hele.. hehe.. da veit jeg det.. men,

http://www.pedersens-racing.no selger jo slike selvbygger bur.. noe å satse på?

hvor for jeg f.eks kjøpt dette Chromo buret til golfen? det er til gatebil..

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider