Gå til innhold

ferromax rustkiller og ferro primer

Ranger emnet

Tor O'Connor

Anbefalte innlegg

sommern nærmer seg med stormskritt å da tenkte jeg at d var sesong for å fikse litt på karroseriet på min gamle, men trofaste mazda 626 1988 modell.

jeg lurer på om det er noen som har erfaring med produktene ferromax rustkiller og ferro-primer?

tenkte jeg skulle bruke det på bakskjermene og på den ene kanalen.

går det ann å grunne og lakkere over eller vil det bli en kjemisk reaksjon? på kanalen tenkte jeg å smøre tectyl eller rett å slett bare male over med svart maling, blir det kjemiske reaksjoner når man bruker maling?

håper noen kan svare meg

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal overmale ferromax sine produkter med vanlig billakk bør du bruke isogrunning (selges av ferromax) for å hindre reaksjon,

Men dersom du bruker Arcanol, Bengalakk, Penguin Shipolin, tektyl og de fleste malinger som er basert på alkydolje og white-spirit trenger du ikke bruke isogrunning.

Les mer på http://www.ferromax.no

og http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=31890&SearchTerms=ferromax

Har selv benyttet disse produktene med godt resultat. Det som evt er negativt er at det er relativt mange opperasjoner med lang tørrketid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Har selv benyttet disse produktene med godt resultat. Det som evt er negativt er at det er relativt mange opperasjoner med lang tørrketid.

brukte du isogrunn da, eller lakkerte du bare rett på ferroprimern?

og var det "vanlig" bil-lakk du brukte?

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk heller Brunox, det er rustkiller og epoxy grunning i sammen produkt. Det kan du slipe på og sparkle på. Kan også lakkes over med alt. Nå Brunoxen har herda binder den seg med rusten og hidrer vidre rustangrep. Har brukt det en del og mener det er det beste og enkleste alternativet. Skal selv ta noen rustflekker på bilen snart og Brunoxen er kjøpt inn.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider