Gå til innhold

Tikking på tomgang.

Ranger emnet

schatzh

Anbefalte innlegg

Har en 98 Polo 1.4 16v som lager en tikkelyd når den står på tomgang.. Folk snakker om ventilklikking osv, men jeg vet ikke hva det vil si, eller om det er noe som bør fikses osv. Noen som vet noe?

er ikke det dysene du hører da?

er det metallklang lissom?

blir det høgere når du gir på litt?

spørs jo hvor mye den er gått..

men har hørt at vag sine kammer er kvalitet, så oljeskift kan sikkert hjelpe?

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ville styrt unna merkeforhanlderen i tromsø etter mine dyrkjøpte erfaringer dær borte :-( Aldrig mere Nordmotor for meg ialllefall. Driver å fyller ut servicekjemaet med alt OK, og ingenting er utført jo...

PS! Min 8v tikket også, og de sa at alt var i orden. Skulle være slikt visstnok..

www.turbo.as

Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00.

HAHA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel på service nå snart, så får oljeskift da. Får se om det hjelper ;)

Min Polo tikket både før og etter oljeskift. (ble gjort på et VAG verksted)

- VW Touran 2.0 TDI `06

-Peugeot 407 SW `06

X-VW Polo OA `01

X-Passat 2,5TDI V6 4M `01

X-Audi A4 1,8 avant `96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter:

IKKE vent til "den snart skal på service"...!!

Mutter'n holdt på å ta livet av forrige bilen sin med den tankegangen der.. Den tikket litt, og når hun leverte den inn på Snap Drive (som er noen svindlersvin btw) så fylte dem på FIRE liter olje.. Noen som tror det hjalp? Hehe, gjett! Med litt smøring forsvant så klart tikkinga..

(Nei; det var ikke en Polo..)

Poenget mitt her:

Sjekk olje! Fort som fy!

Er det for lite olje, etterfyll! (Om du vet hva slags olje som står på fra før av). Er olja skitten så lever den inn så fort du kan, og få dem til å skifte olje og filter!

Serviceintervaler pleier å ha litt margin, så klart, men det skader i hvertfall IKKE å ta service/sjekk på bilen litt oftere enn hva intervalene sier...!!

På en 6N fra ´98 vil jeg si; peil olje en gang i mnd.

Bruker den ikke olje er alt godt som gull. Hvis den gjør det....

Som tilleggsinfo: Jeg bytter olje pr. 5-7 tusen... Litt oftere enn service intervalene? Ja.... ;)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider