Gå til innhold

Motoren fusker når den er varm,men ikkje når den er kald ??

Ranger emnet

DRE2000

Anbefalte innlegg

Er det lambdasonden ?

Skulle det ikkje blitt lagra feilkode da ? sånn er det vertfall på Oplene mine...

På tomgang sviver den ned mot 500 o/min og jager litt, når eg kjører bilen å trykker gassen i bånn reagerer den ikkje med ein gang, men kommer etter et par sekund med "nøkking"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema har til ca 400 spenn hvis jg ikke husker helt feil, men du må kutte ledninger og lodde den på. ikke noe stress så lenge du kan lodde og isolere etterpå;) men ledningsfargene på den fra biltema stemmer ikke overens med de fargene som er på kablene til den gamle. hvis du søker litt rundt her eller spør folka på biltema så finner du nok ut den riktige kombinasjonen av farger.

muligens knotete forklart men er dritsliten :P

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama kjøpte nett ein 318 ia (115hk) 95mod.

Har problem med at motoren bjynner å fuske når

den er blitt skikkelig varm (ca20min). Når motoren er kald fusker den ikkje i heile tatt .? Noen som veit kva det kan vere ?? Temp sensor eller lignende ?

Jeg hadde samme problemet på min 99 E46 318i, da var det en innsugsventil til 50kr som var hele problemet.. men var visst en satans jobb i følge bmw.. Men ble helt fin igjen!

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema har til ca 400 spenn hvis jg ikke husker helt feil, men du må kutte ledninger og lodde den på. ikke noe stress så lenge du kan lodde og isolere etterpå;) men ledningsfargene på den fra biltema stemmer ikke overens med de fargene som er på kablene til den gamle. hvis du søker litt rundt her eller spør folka på biltema så finner du nok ut den riktige kombinasjonen av farger.

muligens knotete forklart men er dritsliten :P

lykke til

har samma problemet på en 318 e36 den går nesten ikke i det hele tatt når den blir varm, leste av feil minnet og fikk opp lambda feil. men trenger ikke og være lambda sonden men kjøpte en uorginal drit på biltema og dem viste ikke hvordan jeg skulle koble den, dem sa jeg skulle skjekke på internett, men var jo ikke noe der. så vis noen veit hvordan den skal kobles så må dere gjærne si det :) hadde spekk i insugs belgen men ble ikke noe bedre etter den ble tettet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider