Gå til innhold

Nå er jeg lei en banke lyd! Kan noen hjelpe?

Ranger emnet

VwGolf1.8

Anbefalte innlegg

Når jeg svinger litt hardt til høyre eller kjører hardt i en høyre sving. Kommer det en slags banke, rumle lyd. Merker ikke noe i rattet men merker att det er fra venstre framhjul, og det rister litt i hele bilen. Kan det ha noe med senk og camber vinkel + 9" breie felger? Er drit lei den lyden / vibrasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten ytre drivledd eller hjullager.. i sving vil et gåent hjullager med slark lage en slags summende og mindre klakkende bankelyd. Drivledd vil derimot lage en klar og rytmisk "klakkelyd" er bare for deg å heise opp hjulet og kjenne på slarken eller ulyden i lageret..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Har akkurat bytta begge drivledd, driv aksel og hjullager. Men det som er det merkelige er att det kom med senking. Da begynte jeg å merke det. Det er litt slark mellom drivaksel og knuter, men det er minimalt. Har sett være drivaksler som ikke blir sånn.

Ingen klakke lyd ved svinging. Men skal prøve å trykke inn clutche i en sving på vei hjem fra jobb, men det snør å jeg kjører på 9x16 sommerdekk. ;) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fjørbeinslagre er ikke helt på nett om dagen, da det klunker fælt når jeg svinger på rattet og at bilen drar mot den ene siden etter at jeg har lagt helt om (hvilken side den drar mot avhenger av hvilken vei jeg har lagt helt om). Men har ikke opplevd at det har vibrert i svinger av den grunn.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Gallagher. Men det ble sånn etter at jeg stramma til fjørbeinslagrene da disse satt litt dårlig. Så har kjøpt nye som skal på. Problemet er at det drar ihvertfall mot høyre noen ganger etter jeg har svingt, men hvis jeg svinger mot venstre så blir det bra igjen. Begynte også å klunke fælt etter at jeg stramma lagrene, så da tenkte jeg at det kanskje var på tide med nye.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider