Gå til innhold

Carputer/xbox

Ranger emnet

kanariz

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt til å kjøpe meg en Carputer indash 7" m/touch screen.

Så har jeg tenkt til å koble denne til en xbox i bilen. Men nå kommer det jeg lurer på:

Hvordan får jeg xboxen til å kjøre på 12v? Og hva gjør jeg med lyden? Har orginalt annlegg i bilen, og når jeg tar ut cd spilleren og setter inn denne tv'n så får jeg jo bare en haug med ledninger bak der. Hvordan får jeg koblet disse til xbox'ens røde og hvite ledning? må jeg ha forsterker? funker detta?

Ble litt mye her nå men håper noen har peiling på dette, evt en guide.

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det desidert letteste vil være å bruke en spiller med aux-inngang!

Da kobler du xbox til spiller og spiller til høytalere (slik du har det).

Eller du kan kjøpe deg forsterker og ledninger. Da kobler du xbox'n dirrekte til forsterkeren og må dermed styre lyd og alt fra xbox'n hvis dette er mulig! Eller så får du sånn remote-level justering til forsterkere... Det er jo også en mulighet! :)

Men husk at da må du strekke strømkabel og nye kabler til alle høytalere! :)

Xbox på 12v er bare en liten omformer! Ikke noe problem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg tenkt til å koble denne til en xbox i bilen. Men nå kommer det jeg lurer på:

Hvordan får jeg xboxen til å kjøre på 12v? Og hva gjør jeg med lyden? Har orginalt annlegg i bilen, og når jeg tar ut cd spilleren og setter inn denne tv'n så får jeg jo bare en haug med ledninger bak der. Hvordan får jeg koblet disse til xbox'ens røde og hvite ledning? må jeg ha forsterker? funker detta?

Takk for all hjelp!

Du kjøper en 12v-230V convertersom de har på de fleste bilrekvista-butikker. koster 500 kr eller noe. Kobler så opp xboksen på dnene og de hvite og røde ledningene dine kobler du til carputern din. som igjen er koblet til en skjærm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hjelp!

Hei..

Mitt råd vil være og kjøpe et ATX power til bil og bygge om dette til og passe Xbox'en.

Så kommer det store spørsmålet, hvor bra kvalitet vil du ha på bildet ?

Beste løsning er og modifisere xbox'en og sette den til NTSC region. Bestille deg en X2vga adapter og en kwm switch.

Er ikke kvliteten på bildet så nøye for deg så kobler du gule pluggen på avip'en til video in og rød og hvit til aux inn på headuniten din.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Mitt råd vil være og kjøpe et ATX power til bil og bygge om dette til og passe Xbox'en.

Så kommer det store spørsmålet, hvor bra kvalitet vil du ha på bildet ?

Beste løsning er og modifisere xbox'en og sette den til NTSC region. Bestille deg en X2vga adapter og en kwm switch.

Er ikke kvliteten på bildet så nøye for deg så kobler du gule pluggen på avip'en til video in og rød og hvit til aux inn på headuniten din.

Bildekvaliteten er jo viktig da, har chippa xbox. Men skjønte ikke en dritt av det du snakka om, (er noobie her) hehe... Kan du forklare d litt? hva jeg må kjøpe, evt pris?.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider