Gå til innhold

Hvilke E34 modeller har de største drivknutene?

Ranger emnet

CumsteR

Anbefalte innlegg

Som Topic sier... E34 kom vel med to forskjellige drivknute størrelser... Der de minste var like store som på E30 325/M3 og de største sitter blandt annet på M5. Men er det flere E34 modeller som har de samme drivknutene som på M5?

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har ikke svar på spm ditt, men har du også problemer med at du river i stykker drivakselknuter, og knekker splines på diff og nav en gang i blant på bmwen din? Jeg har bytta mye stikkaksler og mellomaksel lagere osv osv, når er jo bilen min fra 70 tallet da, men jeg hadde like mye problemer med E28

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Topic sier... E34 kom vel med to forskjellige drivknute størrelser... Der de minste var like store som på E30 325/M3 og de største sitter blandt annet på M5. Men er det flere E34 modeller som har de samme drivknutene som på M5?

Hvis du har delenr så kan jeg fort finne ut hvilke modeller som har brukt den.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen problemer med dette, fordi jeg ikke har BMW, enda;)

Men har lest om maaange som sliter med dette... Skal kjøpe E30 og har sett folk med M5 bakstilling... Men da må du lage eget støtdempertårn bak.. Og det er vel ikke SB særlig happy for... Og M- Coupe bakstilling får man faen ikke tak i omtrent... Men veit Pure PF har en løsning på dette... E28 535 diff, og drivknuter med fjærstål stikkakslinger. SKulle visst være "skottsikker". Men har lyst til å bredde bilen også... Så ender vel opp med en Ford 9" som blir bredda fra 52"-60"... Den brukes jo til drag av en del tullinger også.

Og til deg, Radiaki. Jeg har ikke no delenummer, nei...

89 Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen problemer med dette, fordi jeg ikke har BMW, enda;)

Men har lest om maaange som sliter med dette... Skal kjøpe E30 og har sett folk med M5 bakstilling... Men da må du lage eget støtdempertårn bak.. Og det er vel ikke SB særlig happy for... Og M- Coupe bakstilling får man faen ikke tak i omtrent... Men veit Pure PF har en løsning på dette... E28 535 diff, og drivknuter med fjærstål stikkakslinger. SKulle visst være "skottsikker". Men har lyst til å bredde bilen også... Så ender vel opp med en Ford 9" som blir bredda fra 52"-60"... Den brukes jo til drag av en del tullinger også.

Og til deg, Radiaki. Jeg har ikke no delenummer, nei...

Heisann...

Jeg har egnetlig ikke no fornufting å si, men jeg hadde alltid problemer med diffen på min e30 aldri drivknutene, girkasse pleide å gå først :)

Jeg har nå 8,8" ford akslingen, og 9" eller 8,8" akslingen ryker nok ikke :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om et par år, da jeg har Tremec kasse i bilen... Så går ikke den... Og antakeligvis så er det en Quaife ATB diff på den også... Da går drivknutene...:P Derfor jeg lurer... Planen er å gjøre ferdig karroseri og understell nå i sommer. Ikke bremser, dempere og sånn da... Men diff og forstilling skal være montert.. Og bilen skal være ferdig bredda...

Men kan man bredde en stiv aksling?

89 Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider