Gå til innhold

Bmw 318i turbo?

Ranger emnet


Helland

Anbefalte innlegg

Hørt at BMW maskiner ikke er så glade i turbosystemer, pga kompresjon!

 

Snakka med en som hadde 325 E36, og det funka ikke, i følge han. MÅTTE ha lavkomp. stempler, og da blir det brått mye dyrere! hehe..

 

man må jo ikke ha det, men så klart, motoren holder jo ikke like lenge, spørs jo helt på hvordan man vill ha det da.. er jo ikke noe problem og sette på en turbo, men man må jo ha et moderat trykk da. begynner du og leke over o,8 og opper, så holder jo ikke toppakkningen din lenge i hvertfall. hadde planer om turbo i bilen min, men synes det er ganske jall, da man ikke har mere en 1,8 liter så kan man heller, spandere på seg en større motor og gjøre det samme.. så får man jo i hvertfall noe ut av det, i steden for få hester og liten holdbarhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller bare sjekke på bmwklubben ,da det finnes masser av tuvgodkjennte turbokit til bmw :)

 

Finnes det? TUV godkjente turbokit? Kan du finne til meg? :)

 

ONtopic:

 

Turbo i BMW er morro, enda om det er en liten pubertal lavtrykksak eller

hardcore spoolup ala 10sek sak.

"Snikbygge" som de så pent kaller det i Sverige har blitt en trend her også

i Norge. Hvis det er M40 motoren du tenker å kjøre turbo på så må du ihvertfall fikse deg et skikkelig grenrør. Slik sett er det bedre å kjøre turbo

på en M10 motor, som du i de fleste tilfeller får kasta etter deg, samt at du kan snu eksosmanifolden opp ned og lage deg turboflens.

0,5 bar er går helt greit på de fleste bmw motorer. (///M motorene (S) har gjerne høyere orginalkomp enn serie motorene)

 

Uansett så vil jeg oppfordre folk til å prøve seg litt fram, helst på en billig sak som man har råd til å rase. Jeg har selv et par M40 motorer liggende, så jeg skal prøve meg på noe lavtrykksaker, kun for å lære..

 

Eller vil du som sagt finne mye nyttig info på bimmers.no og pure-pf.com omkring turbokonverteringer. Bare søk på "turbo", så har du nok å lese på ei uke framover.

 

Ang det med effektøkning; Korrekt meg om jeg sier noe feil, men jeg fikk oppgitt at det i teorien skal være 107% effektøkning ved 1bar ladetrykk..?

Noen som kan be/av-krefte?

 

Lad i vei gutter - vrooom...psssjj!!

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår