Gå til innhold

Audison på kicker!?

Ranger emnet


Twist

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Hvordan tror dere Audison lrx 1.400 hadde fungeret på 2 stk. kicker l5 12" ? Dobbel 2ohms spoler så tenkte på å koble subbene til 1 ohm?

 

Eller hadde denne fungert bedre???

 

http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=47&id=293

 

Lrx 1400 bør kunne flytte dem godt !

Men det kommer en ny Lrx 1400 nå (egentlig helt ny utvilka) bare navnet som

er nytt. Den er enda sterkere Ca 1000w rms i 1 Ohm med ny og større

strøm forsyning !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lrx 1400 bør kunne flytte dem godt !

Men det kommer en ny Lrx 1400 nå (egentlig helt ny utvilka) bare navnet som

er nytt. Den er enda sterkere Ca 1000w rms i 1 Ohm med ny og større

strøm forsyning !

 

Det er min forsterker han er intresert i, og han får den gamle versjonen til under halv pris av den nye.. Så jeg mener det er ett godt kjøp, men jeg vet ikke om det kommer til å drive kicker`ene! Noen som vet?

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for å invadere tråden din Twist, men jeg har et spørsmål som sikkert er ukristelig dumt men jeg kjører på for det :) Viss du har 2 subber som f.eks 12" L5 som kjører ved 600w rms pr stk. Vil det da bli 1200rms totalt viss du har 2 av disse eller vil det forsatt bli 600w rms? (Så da vil det holde med en amp som kjører 600w rms?)

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for å invadere tråden din Twist, men jeg har et spørsmål som sikkert er ukristelig dumt men jeg kjører på for det :) Viss du har 2 subber som f.eks 12" L5 som kjører ved 600w rms pr stk. Vil det da bli 1200rms totalt viss du har 2 av disse eller vil det forsatt bli 600w rms? (Så da vil det holde med en amp som kjører 600w rms?)

 

For å svare deg: Hvert element vil fortsatt tåle 600W rms. Hvert element "har" ikke 600W og kan derfor ikke plusses på. Men kobler du to elementer sammen, som f.eks. en parallellkobling, så vil de dele på effekten. Leverer forsterkeren 500W rms i den impedansen de er koblet opp i vil hvert element få 250W til rådighet.

 

Sikkert litt klønete forklart, men men :)

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår