Gå til innhold

Støpe rutesenker

Ranger emnet

ViceGuy

Anbefalte innlegg

Har tenkt å støpe meg en rutesenker å har i dag fått laget meg mal i papp. Tenkt å støpe inn ei finerplate, men har noen spørsmål

1. Bakruta mi er buet, om jeg pensler plata godt med polyester vil den da beholde formen når den er herdet?
  2. Noen tips om en lettere måte enn dette å gjøre det på
  3. Bør jeg lage en plugg, eller holder det med et par lag med duk på begge sidene av plata?

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det funker med en plate inni, blir enklere uten...

Hvorfor funker ikke det? Tviler på om det blir enklere uten, har du sett bakruta på Mondeo sedan så vet du hvorfor... den buer begge veier. Dessuten så laget jeg papp-plata slik at jeg har en avstand på ca 4 cm fra ruta og opp til plata i bakkant.

Vurderer faktisk å heller få laget den i aluminium nå (usikker på hvilken tykkelse), den plata er jo litt lettere å forme og bøye. Dessuten så blir det jo ikke så mye sliping på den føre lakkeringen heller

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hvis du gjør akkurat som du sier der så har du jo en form da ;) så kan du jo bare vokse innvendig (altså det som lå inntil ruta) så legge på glasfiber. når det har herdet så løsner du den og du vil ha en finish som er like glatt som ruta uten å røre pussepapir ;) så kan du jo evt forsterke den med plata di etterpå ;)

fant ut at svaret mitt svarer til spm 3 med JA :p

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider