ViceGuy Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Har tenkt å støpe meg en rutesenker å har i dag fått laget meg mal i papp. Tenkt å støpe inn ei finerplate, men har noen spørsmål Bakruta mi er buet, om jeg pensler plata godt med polyester vil den da beholde formen når den er herdet? Noen tips om en lettere måte enn dette å gjøre det på Bør jeg lage en plugg, eller holder det med et par lag med duk på begge sidene av plata? Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Tror ikke det funker med en plate inni, blir enklere uten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Tror ikke det funker med en plate inni, blir enklere uten... Hvorfor funker ikke det? Tviler på om det blir enklere uten, har du sett bakruta på Mondeo sedan så vet du hvorfor... den buer begge veier. Dessuten så laget jeg papp-plata slik at jeg har en avstand på ca 4 cm fra ruta og opp til plata i bakkant. Vurderer faktisk å heller få laget den i aluminium nå (usikker på hvilken tykkelse), den plata er jo litt lettere å forme og bøye. Dessuten så blir det jo ikke så mye sliping på den føre lakkeringen heller Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Slik ville jeg gjort: Først vokser du ruta så ikke polyesteren fester seg, så legger du på 3 lag med polyester og glassfiber. 3 lag 300g matte gir passe tykkelse Når dette er herdet løsner du det fra ruta og sparkler, pusser og lakkerer den. Husk og masker sidene rundt ruta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 hvis du gjør akkurat som du sier der så har du jo en form da ;) så kan du jo bare vokse innvendig (altså det som lå inntil ruta) så legge på glasfiber. når det har herdet så løsner du den og du vil ha en finish som er like glatt som ruta uten å røre pussepapir ;) så kan du jo evt forsterke den med plata di etterpå ;) fant ut at svaret mitt svarer til spm 3 med JA :p Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Det blir jo en form av selve ruta da, ikke en del som skal ligge oppå ruta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Lag det av en tynnplate. MYE mindre "klatt" Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Lag det av en tynnplate.MYE mindre "klatt" Kan du forklare dette litt nærmere? Jeg er også ganske interessert i å lage en slik, hvis det ikke er for vanskelig. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg