Gå til innhold

Forsterker kutter

Ranger emnet

østhagen-offroad

Anbefalte innlegg

Spillern en pioneer DEH 5700mp (trur je den heter)

Forsterkern er en 1000W usCarvor 4 kanaler

Tilkoblet til forsterkern er pioneer bass på 1000W den er koblet slik at den har 2 kanaler, den får 500w.

så har je 2 stk pioneer emotion 6x9" høyttalere 300W hvær. disse får 250 hvær seg, forsterkern burde klare å dra dette, etter som folk sier.

den går i Protection:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veeel...

la meg først gjøre en ting klart først. den er IKKE på 1000W. du har blitt lurt om du har blitt fortalt dette, desverre.

det er Kun RMS effekten du skal se på når det gjelder forsterkere (og til og med denne virker veldig oppskrytt på disse forsterkerene). hva max effekten er kan du bare overse, for denne har ingen betydning, og brukes mest kun som et salgstriks.

men den pioneer-bassen. er det ikke dobble spoler på den? hvordan har du koblet spolene? har du koblet den til 2 ohm går den antagelig rett i protect da den ikke tåler lavere enn 4 ohm brokoblet. eneste du kan gjøre er å koble suben i 8 ohm, men du får da enda mindre effekt.

men uansett, det er synd å måtte si dette, men eneste du kan gjøre er nok å kjøpe en ny forsterker, for den der vil Aldri kunne klare å drive den suben noe bra.

det er desverre dyrt å kjøpe billig, for man får som regel det man betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men slik den er koblet nå, har den vært koblet hele tiden. å det har fungert helt inntil nå. men hvær kanal uter 250w, av en som har drevi litt me detta sa at det var akkurat passe å koble bassen så den fikk en 500 å så hvær høyttaler fikk 250. men etter det je har lest, tyder det nesten på at bassern har gått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tviler egentlig Veldig på at du i det heletatt har greid å ødelegge bassen med den frosterkeren med mindre du har kjørt den med kraftig klipping, men..

men du kan jo prøve bassen på en annen forsterker å se om det fungerer da. eller med en annen sub på forsterkeren.

men om du har DVC versjonen av suben, og har koblet suben i 2 ohm og det har fungert så langt har du egentlig bare vært heldig med at forsterkeren ikke har pakket sammen, for da har du belastet den dobbelt så hardt som den er lagd for å tåle.

edit: hver kanal på forsterkeren din er ikke på 250W RMS desverre.

jeg anntar de vanlige høyttalerene du har koblet på er 4 ohm, og da får hver høyttaler ca 72W RMS, ikke 250W. å suben får totalt 250W RMS, ikke 500W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke frekk, så hadde jeg kastet den UsCarvoren i første avfallsdunk, etter å ha fått noen til å slå meg på stumpen med den - som straff for at jeg kjøpte den.

Og så hadde jeg kjøpt noe som er billig OG bra, som f.eks. SAGA-forsterkerne fra Eltek, e.l.

Prøv en annen forsterker, fungerer det da, kan du kaste UsCarvor'en. Ikke verdt å reparere, er jeg redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider