Gå til innhold

Hvordan koble opp basser?

Ranger emnet

Aleksand3r

Anbefalte innlegg

lagde en liten tegning sak til deg jeg..

jada, vet den var dårlig tegnet :P

Ja, men så bruk Epigram da :D It is even gratis, Hansi :D Paint er jo bare tungvint :D

Epigram - Last ned herfra: http://www.gruk.no/article/articleview/549/1/42/

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vordan du kobler opp dette:

Du kjøper basskasse, forsterker og ei kabel-pakke (kjøp den med tykkeste kabler! Ikke noe negativt over dette)

Da popper du panseret ditt og finner et passende sted å legge sikrings-boksen. Denne skal ligge så nærme batteriet som mulig! (viktig!)

Når du har funnet ut av dette så legger du på kabelsko på ene enden av den røde kabelen, setter på sikringen og strekker kabelen bak til bagasjerommet.

Deretter starter du med å pelle ut spilleren din og finne frem signal-kabel. Dette er den med de 2 rare pluggene i hver ende. Hvis det ikke er en liten, tynn kabel i mellom disse 2 ligger dette et annet sted i kabelsettet. signalkablene skal dyttes inn i de kontaktene bak på spilleren, hvor de passer. Den tynne kabelen er remote. Denne får forsterkeren til å skru seg av å på, samtidig med spilleren, så den ikke tapper batteriet ditt. Denne skal kobles til en blå eller blå/hvit ledning bak på spilleren. Her må du bare finne en sikker måte å skjøte kabel på.

Disse kablene trekkes så til bagasjerommet PÅ ANDRE SIDEN AV BILEN i forhold til strømkabelen!!!!!!!

Så må du finne jord. Dette må være et kraftig punkt. Gjerne massivt, som i belte-festet til baksetene eller noe i den duren. I allefall ikke en liten skrue som brukes til å jorde f.eks baklys! Dette er bare tull og kan ødelegge spilleren din ettersom forsterkeren da vil prøve å få jord gjennom signalkabelen.

Jeg vil annbefale deg å finne ei plate eller lignende som er litt tyngde på, for å skru fast forsterkeren. Uten dette vil den bare seile rundt i bagasjerommet og dette kan fort skape kluss på flere forskjellige måter.

Men nå er det i allefall bare å koble opp. Hvis Basskassa har 1 inngang og forsterkeren har 2 utganger brokobler du den. Det pleier ofte å stå markert over hvilke utganger som gir en brokobling.

Hvis det er 1 utgang og 1 inngang er det jo bare å koble opp. Svart kontakt på basskassa er - fra forsterker, som gir at rød skal ha +! ;)

Håper dette gir svar på det meste du trenger svar på. :)

Grunnen til foredraget er at jeg ikke har noe å gjøre på skolen! :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss Du har batteriet bak med forsterkeren så vil det funke helt ypperlig. Vet ikke om det er så bra å trekke 5 meter med jord frem til batteriet... Men hva vet vel jeg? :D

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å ta ledning fra der det står "-/ground/jord" på forsterkeren rett på minus på batteriet, blir den jorda da?

Massivt metall som man finner f.eks i karosseriet fører mye bedre strøm enn en kabel! :) godt nok svar? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider