Gå til innhold

Hjelp til ett par ting når det gjelder å få lyd i bilen

Ranger emnet

hardrocx

Anbefalte innlegg

hello, har bil som eg holder på å pusse opp no, fant ut at hadde vært gøyt med litt lyd og... Er ganske kresen på lyd men å sitte opp ting er ikje min sterke side hehe.

Denne spilleren ska eg ha: http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=12028&taxonomy_id=430-458

Eg ska ha Vdo Dayton høytalere forrand, 6*9 og èn eller to 10" subber fra Vdo.. (dette pga eg bestiller gjennom jobben og får en del prosenter)

Det eg trenger hjelp til, det er:

Hvilke forsterkere ville dere satset på? (èn forsterker, som driver bare subben og 6*9, eller to forsterkere, èn til subbene og èn til resten av høytalerene?)

og kanskje vilket merke? (må ikje være alt for dyrt, er tross ikje rik hehe)

så kommer alt det andre greiene, ka mer trenger eg?

ledninger? (hvilket, hvis det kan ha noe å si?)

dele filter å alt det andre dritet..

hva trenger eg, og ka kommer det på sånn ca for alt unntatt cd-spillere, subber og høytalere?

Mvh Daniel

Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde brukt to amper,en til subb og en til 6*9.mærker lar jeg noen andre ta seg av.du trenger en strøm kabel ifra + polen på batteriet til forsterkerene ca 5m.dette varierer ifra bil til bil.men kjøp så du veit at du har nokk kabel.

sikring!(avhenging av hvilken forsterker du har)

og hvis du har 2 amper.er det greit med en forgrener,om du kobler den kabelen på,også kobler du en kabel ut til hver forsterker.

du trenger en eller to signal kabler (phono,med RCA plugger) til hver forsterker,slik at forsterkeren har noe og forsterke.

og en REMote ledning ifra spilleren til ampene.

også må du ha høytaler kabler ifra ampene til subb/6*9.

og jordings kabel ifra ampene til ramma på bilen.

ikke glem og ha skikkelig kvadrat på kablene.35mm2 ++.

bytt også ut kabelen ifra ( - ) på batteriet til ramma.og ifra dynamoen til batteriet.og kansje nytt batteri?

kan jo slenge på en kondis også,men må få påpeke,at du bør prioritere evnt.nytt batteri,kansje ny dynamo,og skikkelige kabler.før kondis.men det er en mulighet. (1farad pr.1000w)

lykke til:D

Klubbleder, Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider