Gå til innhold

Lakkering, hjelp...?!

Ranger emnet

sløv

Anbefalte innlegg

hallo jeg har en nissan primera 2.0 LX som jeg i vinter klarte å smelle fronten på jeg kjøpte ny front

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=5586 ,

vinge

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=4227

og sideskjørt

http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?cPath=52_120_467&products_id=1880

det jeg lurer på er hvordan jeg skal lakkere de..? og eventuelt om dere har noen gode råd og tips som jeg kan bruke..? på forhånd takk...!

Mvh Josse..

(ikke Sløv, er for en kompis)

Året's sitat : "Lakendrifting"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt plastic primer og sprayboks funker fett:) hehe seriøst liksom ;)

det funker (the easy way)Kansje ikke alltig best resultat men men :)

Eller så kjøper du deg en kompressor og en lakksprøyte og alt tilbehør og finner deg en lakkboks og kjøper lakk osv grunning,herder,tynner osv,

Eller så sender du delene inn til en proff lakkerer og får de til og gjøre det.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaok, eg tenkte mer på om det gikk å pusse greiene ned til flaten blir myk, så kjøre på med primer, pusse den ned slik at overflaten blir matt, deretter bruke sprayboks. Da slik at man tar bare å dusjer litt og litt om gangen gjør dette slik at hele blir dekket og da tilslutt tar 2xstrøk med klar over på samme måte... men tenkte på dette med temperatur..? hvor fint papir man bør bruke før man lakker og slike ting..?

På forhånd takk..;)

Året's sitat : "Lakendrifting"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaok, eg tenkte mer på om det gikk å pusse greiene ned til flaten blir myk, så kjøre på med primer, pusse den ned slik at overflaten blir matt, deretter bruke sprayboks. Da slik at man tar bare å dusjer litt og litt om gangen gjør dette slik at hele blir dekket og da tilslutt tar 2xstrøk med klar over på samme måte... men tenkte på dette med temperatur..? hvor fint papir man bør bruke før man lakker og slike ting..?

På forhånd takk..;)

ikke noe grovere enn p500 tørt.. før lakkering... grunning er maks p320 tørt.. bør holde rundt 20 grader der du holder på.. helst varmere under tørking.. men gå bra veiss du ha tid å vente..

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider