ChR|S^_ Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Hei! Driver på med russebil for tiden. Vi har 4 stk av elementet som står i topic. Info om dette står her: http://www.mamut.com/dynabel/subdet112.htm Vi ringte og spurte hos Eltek om anbefalt kassevolum til disse, vi vil helst ha portet, og ble da anbefalt: 90 (!) liter med 1 stk bassrefleksrør på 21cm, med diameter 9cm. Tunet til 18hz-80 hz skjønte jeg rett. Er det noe som ikke stemmer? Dette vil vel bare spille siiiiinnsykt lavt og uten noe punch vel? Var ikke jeg som ringte. Om vi skulle ha lukket kasse, ble vi anbefalt 25 liter, tunet til 50 hz. Hjelp! Synes 90 liter var noe stort, ikke at det er lite plass, men ble litt skeptisk. Noen som kan hjelpe? Bilde av subwoofern: Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Målene og alt var forresten per element. :) Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Vel, om du titter på T/S-parametrene så ser du at elementet har en Qts på 0,20, og da har kassene en tendens til å bli ganske store. :) Får dessverre ikke simulert noe på elementet her og nå, ettersom jeg mangler programvare til det på denne maskinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Jeg kan simulere i kveld, har pm og alt i prog. 90L ved 18Hz tuning, men det er brukanes for hjemme bruk, ikke i bil. Den kan jo tunes til 35Hz, og da puncher dem bedre. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Jeg kan simulere i kveld, har pm og alt i prog.90L ved 18Hz tuning, men det er brukanes for hjemme bruk, ikke i bil. Den kan jo tunes til 35Hz, og da puncher dem bedre. Okei :) Sender du pm ikveld da? Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Okei :) Sender du pm ikveld da? Da kan du vente en PM i kveld :) Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Da kan du vente en PM i kveld :) :D Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Det er SERVICE, det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Det er SERVICE, det ;) Ja, skulle bare mangle ;) Hehe, neida :) Noen som har vært borti disse elementene før? Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Kasse-forslag fra tOFFY Alle 4 suber i 1 kasse: 112L Port: 2 X 11cm L 25cm Avrulling ca 37Hz Dette gir bra punch. 2 suber i kasse: 67L Port 1 X 11cm L 20cm Avrulling 38Hz Dette gir bra punch. 1 sub i kasse: 42L Port 1 X 11cm L 25cm Avrulling 40Hz Dette gir bra punch. Gi bil så vil du få dypere bass, enn hva jeg oppgir. Og dette er simulerte tall, så visse avvik blir det. Men da er avviket avrullings frekvens, du vill ikke få slapp ukontrolert bass. Det der hørtes litt bedre ut :) Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Gå for den øverste! ;) Dessuten, akkurat den porten får du vel på Biltema, tror jeg. Eksakt lengde og alt. Hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Gå for den øverste! ;) Dessuten, akkurat den porten får du vel på Biltema, tror jeg. Eksakt lengde og alt. Hehe. Den øverste? Sikker på det? Hadde mer troen på den 2. jeg, med 2 elementer i hvert kammer, men om du sier det så ;) Blir det bra? Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Haha, jeg bare tuller. Kassene vil nok gi temmelig identisk lyd, men jeg likte den fordi alle var i samme kammer :) Om det er mest praktisk med nr. 2, kan du godt bygge den uten å merke kjempeforskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Haha, jeg bare tuller. Kassene vil nok gi temmelig identisk lyd, men jeg likte den fordi alle var i samme kammer :) Om det er mest praktisk med nr. 2, kan du godt bygge den uten å merke kjempeforskjell. Okok ;) Tror vi går for nr 2 ja :) Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg