Gå til innhold

LAKSEN: VW Golf Mk1 bruksbilen "Loppa" etter den gamle skolen.

Ranger emnet

laksen

Anbefalte innlegg

Da er vi litt nærmere mål. I dag har jeg fått somla meg til å bytte en bærebru, rette store deler av frontplata, montert ny grill, lykter, kromfanger foran og bak og krom lister fra en 77` gls.

I morgen satser jeg på å få byttet den siste bærebrua og kastet på noen hjul slik at jeg får prøvd den en liten tur før jeg bytter frontrute og setter inn kromsprenglister.

Brunt dashbord fra 77gls med porsche klokker er bestillt. Det er også høydejusterbart gewinde.

ENESTE SOM MANGLER AV DELER: HJUL HJUL OG ATTER HJUL!!

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fett... Bilder?? :D

Flott at du bygger den raskt opp igjen:D

Har mista kamera mitt og mobilen min er fra 1963. Må få ordna kamera snart...

Bygger den raskt opp igjen fordi jeg er avhengi av bilen. Det blit ikke noe prakt bygg. Litt småbulker her og der må jeg bare leve med nå. Har ikke tid til annet... Men det blir masse krom, low, slow and wide ;)

Mvh JC

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den andre bærebrua montert. Rettet frontplata ytterligere og montert gti leppe for å skjule de styggeste sårene. Nå skal jeg ut på den første prøveturen og jeg krysser fingrene for at styrestag og drivaksler ikke er bøyd og at hjullagrene fortsatt lever...

Blir jeg ferdig med justeringer av forstillinga i dag så skal jeg modifisere den nye kromfangeren litt og rettet litt på skjermene.

Ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ruller bilen. Riktig nok med en forstilling som ligner Bjørn Dæli`s V-stil... Frontfanger ferdig modifisert og montert.. Speila er på plass... Har begynnt å pollere opp Pirelli P-slot`a som også skal få whitesides.

Og nå damer og herre! Jeg har FÅTT den kuleste gadgetten til bilen EVER! En tysk Old School CombiCamp fra 1977! Samme året bilen optisk sett er fra. Combicampen er helt rå. Skal på huggeren og hente meg hengerfeste til Golfen i morgen. Satser på å rulle en tur til Vålerbanen nå til helga. Så de som føler for det får bare stikke hodet innom combicampen og ta en birra.

Endret av laksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle slenge ut et lite før og etter bilde:

FØR:

225607.jpg

Og.... ETTER:

193003.jpg

Stod vel å pussa i nesten 2 timer på hver felg. Ferdig med 2, 2 igjen :)

Hengerfeste skal jeg også montere i dag.

PS: Fikk Komplett brunt GLS interiør fra 1977 i dag :) Med porscheklokker og det hele!

Noen er som missunderlige? Jeg kan skaffe et sett til! Vet om en swallowtail (74-74) med svart porschedash og klokker. Setene er også av porsche stil. Rygg og nakkestøtte smeltet sammen. Vet ikke om det er orginalt jeg. Men dashen må da være interresant for noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle slenge ut et lite før og etter bilde:

FØR:

225607.jpg

Og.... ETTER:

193003.jpg

Stod vel å pussa i nesten 2 timer på hver felg. Ferdig med 2, 2 igjen :)

hva brukte du for å pusse de felgene?? ble jo skikkelig fine=)

hørt man kan glassblåse dem, tar vist bort overflate behandlingen men skader

ikke selve metallet...?

Mitt Golf Mk2 prosjekt

|Noddy| ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg finni nøkla til tenninga til 77 dashen du har investert i;)

atter takk for hatthyllestøttene:)

O`være elsket! Hehe. Nå sparte du meg for mye arbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

22liten.jpg

57ps.jpg

Beklager fotokvaliteten (mobilkamera)...

Kommer sikkert til å slenge ut noen bilder til etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider