Gå til innhold

LAKSEN: VW Golf Mk1 bruksbilen "Loppa" etter den gamle skolen.

Ranger emnet

laksen

Anbefalte innlegg

Hehe så sant så sant! blir vel omtrent som mitt prosjekt tenker jeg meg? retter opp alle feil hvis den har noen?

Ditt prosjekt? Har du einserprosjekt på gang?

Retter opp alle feil? Tja... Foreløpig har jeg ikke tid til å begynne å pusse ned lakkrust og liknende. Det får vente til etter jeg kommer hjem fra millitæret. Teknisk sett er bilen meget bra. Må skaffe meg nytt påfyllingsrør og justere forstillinga, men det kan vente til etter jeg monterer coilkit...

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe jaggu, stikker bra ut felga bak der også, hehe. Blir bra når du får mekka felger og coilovers, får komme en tur å titte på den og korden til helga :)

Felga kommer på i morgen :) Må finne noen som kan aluminiumssveise et par punkt på felga slik at jeg kan skru på centerkoppa... Satser på at det blir gjort før helga :)

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gromt.. godt å se det er flere odølinger som har vett nok til å kjøre litt egen stil.. det begynner å bli litt mye av det samme nå.. ihvertfall her i nord. Skal ikke nevne merke.. med frykt for å erte på seg dem som sverger til svenske biler..... oops. hehe

Rust er passe dust. lzm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne var jo tøff den den polo-fangeren på, fett prosjekt :)

Ville gjort seg med små baklykter og en maken bakfanger, da ville jeg sagt PERFEKT! :D

Da ville jeg sagt: HELT ENIG :) Desverre virker det ikke som de fangerene er så lett å oppdrive, men for all del skrik ut hvis dere kommer over en. Frontfangeren (fra Polo 1978) fant jeg på høggern. Utrolig nok var den ganske så fin. Kosta med 200kr :)

Jeg har ikke helt sansen for de små "stylinglyktene". Hverken crystal red, rødsoting, sort og hvite lykter faller i smak. Hadde vært rått å bygd om til swallowtail med små lykter.

Til dere fan av takstativet så må jeg desverre meddele at jeg tok det av i dag. Bilen ble så sinnsykt høy med det takstativet. Nå er den senket 100bak og 80 forran (gikk desverre ikke mer forran). Monterte også sommersko i dag; Fittipaldi 7x15 med perfekt ET og 195/45. Fikk ikke en gang lillefingeren mellom bakskjermen og dekket :)

Kromspeil og handtak er forhåpentligvis på vei :)

Bilder av loppa med de nye skoa har jeg desverre ikke. Tror jeg får lånd digi speilrefleks i helga, så da blir det photoshoot :)

Ha en fortsatt fin aften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen lurte på hva en swallowtail er:

the_golf_1003__page_2.jpg

Legg merke til de små lyktene og feltet mellom lyktene. Er vel bare å finne på de eldste modellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer, swallowtailen, eller barokkhekken på norsk er den profilen som går fra lyktene og inn mot skiltet. Dette var levert på biler fram til august (?) 1976. altså 1974-1976 var den og finne på golf 1. Sånne lyker jeg mente du skulle ha ;). som du kanskje også ser så har emblemene på bagasjeluka byttet plass ( golfLS står til venstre, Volkswagen til høyre). De emblemene var laget av aluminium og var bare montert fram til og med august (?) 1975. De modellene med swallowtail hadde også glatt panser, dvs. at den profilen/søkket foran er helt glatt.

Jeg synes nesten det ble bedre med de fangerene der enn med de originale golf fangerne. Et tips! Fangere montert på Audi 80 til og med 1974 var veldig like, mulig også passat.

Lykke til, mvh Henning

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer, swallowtailen, eller barokkhekken på norsk er den profilen som går fra lyktene og inn mot skiltet. Dette var levert på biler fram til august (?) 1976. altså 1974-1976 var den og finne på golf 1. Sånne lyker jeg mente du skulle ha ;). som du kanskje også ser så har emblemene på bagasjeluka byttet plass ( golfLS står til venstre, Volkswagen til høyre). De emblemene var laget av aluminium og var bare montert fram til og med august (?) 1975. De modellene med swallowtail hadde også glatt panser, dvs. at den profilen/søkket foran er helt glatt.

Jeg synes nesten det ble bedre med de fangerene der enn med de originale golf fangerne. Et tips! Fangere montert på Audi 80 til og med 1974 var veldig like, mulig også passat.

Lykke til, mvh Henning

Takk for det, og takk for tipset :) Antar det er samme fanger på Audi 50 også, men sjansen for å finne en polo er kanskje større :p

Men så er det en ting jeg grubler VELDIG mye over! UTBLÅS? Skal jeg gjøre som alle andre og bruke chrom 2", eller skal jeg bruke chrome 1,5"? Det frister også litt å bygge 2stk 1,5" Chrome tett intill hverandre (skrått opp som alle andre alternativene)

Kom med inspill på dette! Er virkelig usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med noe av de shiny du har på jobben. hehe.. neida. enkel 2" ville/vil jeg ha gått for. god helg

Enkel 2" er nok det som er mest riktig, men ALLE gjør jo det med bilen! Vil gjøre noe nytt. Tror to tynne sugerør kanskje hadde vært litt artig :) Litt Kaefer look ;)

Ps: Du burde fiksa litt på signaturen din Oksar: "2 cool 4 new school" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. får vel bytte sign. hehe..

prøvd å skaffe mob.nr ditt.

har ei gull/bronsje farga dash ramme til deg hvis intresse;)

ja! pæs-stuk! pæs-stuk!

..du som har finni frem kuletrekket på jobben din æll? hehe

Nret mitt: 99 39 73 28, bare ikke spør meg om hva jeg har på meg :p

Den ramma hadde vært slagen den :) Hadde kledd det beige interiøret:)

Det kuletrekket har nok hengt der fra starten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider