Gå til innhold

LAKSEN: VW Golf Mk1 bruksbilen "Loppa" etter den gamle skolen.

Ranger emnet

laksen

Anbefalte innlegg

loppa2.jpg

Hei.

Må jo fortelle litt om Golfen min, "Loppa". Det er en Golf C Mk1 1,5 Automatic 1983 som jeg kjøpte av Dinglevims i mars måned. Bilen rusler nå rundt med en gammel takgrind med eldgamle treski og en enda eldre koffert på. Nostalgi :)

Har ingen STORE planer for bilen i nærmeste fremtid, men det er jo alltids noen små:

- Har nå senket ca 8-9cm ved kapping og orginaldempere :D Coil-kit erstatter dette nærmere sommeren.

- Fittipaldi 7x15 med 195/45R15 skal på i løpet av helga (7.-9.April)

- Jeg har modifisert en Polo MK1 chromefanger til å passe. Ble faktisk veldig bra, men snubler jeg over en orginal chrome fanger for golf kommer jeg nok til å kvitte meg med Polo fangeren.

- 2" pollert endetut på snei kommer om ikke alt for lenge.

- Chrome dørhandtak når jeg snubler over noen til gi-bort pris. Sliter litt økonomisk med tanke på at det er russetid like rundt hjørnet.

Planer som ikke kommer til å blir gjennomført med det første.

- Chrome hovedlykter med kryss i.

- Chromelister og HELE bilen. Dette blir antagelig det siste som blir gjort med bilen.

- Litt usikker på om jeg skal beholde de gule blinkersa (med gamleskolen) eller om jeg skal bytte de ut med blanke blinkers med parklys i. Hva syns du?

Planer som antageligvis ikke blir gjenomført :D :

- Ta alt som er av lakkrust og hellakere den i orginalfargen.

Baklager dårlig bildekvalitet (mobil). Flere bilder kommer garantert så fort Fittipaldiene er på :)

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takgrinda skal/må aldri av:D

Hehe. Ikke før jeg evt får skikkelig cleenlook på den. Så klart; fortsatt etter den gamle skolen :)

Fant et bilde av slike sko Loppa får til helga:

fittipaldi.jpg

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loppa3.jpg

Enda et uskarpt bilde. Dere får vel litt anelsen av hva som venter :)

Ha en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå så tøft;) håper du komer å gjøre noe snart vil se bilde:D kan du ta bilde inni bilen og?:) skal det bli old''''' bil?

Dette skal som sagt bli en bil etter den gamle skolen, les old school :)

Kommer sikkert en del bilder så fort jeg får satt på felga. Interiøret kan jeg sikkert også fikse noen bilder av. Beige interiør ;)

Glemte å nevne at jeg skal kjøpe meg beige stoffmatter ala Wolfsburg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det med takgrinda og det! Tøft! Hehe!

Takgrind må med :) Det er ikke den eldste typen, men den er da på kanten til nostalgisk! :)

Hmm.. Samme felger som jeg har på cabben..... :)

Jeg vet :) Har stått å betraktet cab`en din i utallige antall timer, og du skal vel ha mye for æren for at felgene falt i smak :)

Haha!:) Veldig moromt prosjekt eller hva du kan kalle det hehe.. Har du breddet skjermene ellerno sånt?

Tjah... Et knøttlite bruksbil prosjekt får en vel si ;) Nei skjermene er ikke breddet, tror heller ikke det noen gang blir noe for akkurat denne golfen. Vil kjøre litt mer klassisk stil. Nostalgisk riktig :)

hehe grom bil jim! kommer hjem med corsan til påske jeg også! hihi, går det noe fremover med rekorden om dagen da? eller er det den vanlige fremgangen? (meir som ingenting, hehe)

Gleder meg stort til å se corsan! Med skikkelige sommersko håper jeg? :) Er vel meir som det vanlige... :D Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider