Gå til innhold

Ny kjøp

Ranger emnet

Cato323

Anbefalte innlegg

Sitter å vurderer å handle inn en passat 1.9 TDI 1998+

Hva er det av svakheter man bør se etter på disse?

Lønner det seg med 4motion eller kommer antispinn seg godt fram for d?

Er det noen deler som bør være byttet på bilene?

er det noe særlig å chippe disse? bilen skal stort sett gå som framkomstmiddel, da jeg har en annen bil som kommer til å bli brukt til litt banekjøring å regner med denne går i stykker litt iløpet av sommeren!

Takker for evnt. svar!

-Cato-

Mazda 323 sedan 1.8 GTX+ 4wd (Nytt prosjekt)

Mazda 323 sedan 1.8I 2wd (Tidl. GTX. Gammelt prosjekt)

VW Golf II (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110 hesteren er fin og chippe, da får du rundt 140 hester og 290 nm, koster rundt 5000 for chippingen.

Antispinn kommer seg ikke noe bedre frem for det, bare at du hører masse stygge skrapelyder fra drivverket og blir stående bom fast i en bakke, det er det antispinn gjør :)

Med syncro/4motion får du helt supert veggrep, så da kommer du til å skjønne hvor bortkastet antispinn er :)

BTW, på denne Passat-modellen er Syncro og 4motion det samme systemet, permanent firehjulsdrift med torsion-differensial, 4motion er bare et navnebytte som ble gjort rundt år 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dte er en bra bil.Men se opp med att det ikke er noe glapp i forstillinga.Orginal feil.Fikk bytta på min gammle -99. Gikk på 5500,- det var bare lathet att jeg ikke gjorde det selv.Da hadde det bare kostet ett par tusen drykt.

Eller så kan centrallåsen j,,,.Men det er som regel bare ett kabel brudd i golvet under matten på förersiden.Smal sak å fikse 1/2 times jobb selv for en med tommen mitt i handen.

Men alle biler samme vilket merke du kjöper er ikke feilfri.m'm

Lykke til med kjöpet.

V6 tdi 4M

Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv en 98 mod 110hk tdi med chip. fungerer meget bra dette. er stor fornøyd med bilen bortsett i fra at den er tragisk på vinterføre. den stopper lett opp.. er nok en helt klart fordel med syncro ja.

Ellers er det den fordel om lenkarmene i forstillinga er byttet og hender det er problem med sentrallåsen. som nevnt over her

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider