Gå til innhold

Da har jeg kjørt i stykker mi første girkasse!

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Girkassen er gamle gode 4-trinns m45, etter litt ulyder fra revers og 3'e giret, skifta jeg girkasse olje, og oppdaget da at nivået var alt for lavt fra tidligere..

I kveld mens jeg skulle gi på litt i gikk det greit i 1 og 2 gir, men da jeg skulle gire over i 3'e giret, sa det pang og 3'e giret forsvant...

Har fortsatt 1,2 og 4 gir da...

Er det synkroniseringen på 3 som har tatt kvelden?

Uanz, si ifra om noen har billige m45 kasser å selge.... Frister egentlig mest meg getrag 265 nå!

Forresten, Getrag 260, fra en E30 323i, den passer vell ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

265'n min har 10 mm styring og volvo har 15mm så du må bytte lager, men det er jo kurrant...

Mener at den getragen som jeg har ihvertfall har 10 splines....

Skal du sveise sammen clutchhus så må du i tilfelle inn i en fres og få plana clutchhuset etterpå...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen er gamle gode 4-trinns m45, etter litt ulyder fra revers og 3'e giret, skifta jeg girkasse olje, og oppdaget da at nivået var alt for lavt fra tidligere..

I kveld mens jeg skulle gi på litt i gikk det greit i 1 og 2 gir, men da jeg skulle gire over i 3'e giret, sa det pang og 3'e giret forsvant...

Har fortsatt 1,2 og 4 gir da...

Er det synkroniseringen på 3 som har tatt kvelden?

Uanz, si ifra om noen har billige m45 kasser å selge.... Frister egentlig mest meg getrag 265 nå!

Forresten, Getrag 260, fra en E30 323i, den passer vell ikke ?

Jeg har en M45 liggende! PM hvis du er interessert!

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, koster å være kar... Men men, vet av en som muligens ska selge m90 kasse... så veldig fin og strøken ut, den var kun kjørt 16.000km.. Stod i en 940 som brant ned :)

Han skulle ha 5 laken, grei pris det? er dog uten spakstell etc... kunn selve kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider