Gå til innhold

Litt snax bestillt til passelaten

Ranger emnet

Hissig_Pannekake

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt BSR optiflow luftfilter

bsr_18t00.jpg

og turbosmart dualport dumpventil!

1002481383hi.jpg

så får vi se hvordan dette blir, luftfilteret får jeg om et par dager mens dumpen kommer etter påske!

og JA jeg vet om dette med dump/vag motor osv, dette er et forsøk, og er også en dualport, som vil si både atmosfærisk/resirk dump, dette bør gjøre at motorn ikke kuker... og i tillegg får jeg ikke vanvittig høy lyd noe som kan se litt dumt ut på en grønn stv med 15hjul :(

Trykket blir satt opp hos autopower i sommer tenker jeg, når skattepengene kommer!

Ellers er vel planene som hos de fleste, chip,luft,eksos,sterkere dump,senk,felger så får vi se hvor langt jeg drar det før jeg får lyst på ny bil

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... da er luftfilteret montert, veldig enkelt og kjapt gjort, takk til Autopower for kjapp levering! anbefales!!

Ble jo bra med innsugslyd av det og en ganske kraftig "woosh" når jeg går av gassen.... og bilen er original enda... lurer litt på hvordan det blir med dualporten, kan bli litt for høy lyd for min smak..men men... stramme den inn litt så den kvitrer på lavt turtall/trykk isteden for å slippe opp helt...

dualporten kommer etter påske så det blir spennende, mulig den blir lagt ut for salg og jeg bare kjører en kraftigere resirk... den som sitter der originalt fiser jo hele tida... litt morsomt noen ganger da, fiser fint når jeg lukeparkere osv, høres ut som jeg kjører megatrykk.. :)

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

dualporten er montert!

først ble det latterlig lyd da den åpnet veldig seint! bytta alle vacuum slangene og da åpnet den kjapt! ble kanskje litt mye lyd av den... den åpner først til resirk også ut i friluft, så det er en liten retur lyd før pysssjjjj lyden! som forøvrig er veldig høy, ser nok litt harry ut i en standard grønn stv med den lyden der men men... lurer på hvordan det blir med dobbelt ladetrykk doh

Senkesett er i hende så eneste som mangler der er montering, noe som kan være litt vanskelig har jeg skjønt så det blir vel satt bort! kjøpte også boltene til øvre bærearmer, prøvde å løsne de som satt der og det gikk dårlig så de må nok skjæres av...

planene videre er senk, felger, fjerne hengefeste, toning av rutene, baklukevinge, skikkelig vask/polering få frem lakken den er matt nå, og prøve å bytte ut det møkkstygge tre interiøret! ikke nødvendigvis i den rekkefølgen!

flytting og ferie står for døren så forsvinner vel litt spenn der også!

2010 VW Scirocco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dualporten er montert!

først ble det latterlig lyd da den åpnet veldig seint! bytta alle vacuum slangene og da åpnet den kjapt! ble kanskje litt mye lyd av den... den åpner først til resirk også ut i friluft, så det er en liten retur lyd før pysssjjjj lyden! som forøvrig er veldig høy, ser nok litt harry ut i en standard grønn stv med den lyden der men men... lurer på hvordan det blir med dobbelt ladetrykk doh

Senkesett er i hende så eneste som mangler der er montering, noe som kan være litt vanskelig har jeg skjønt så det blir vel satt bort! kjøpte også boltene til øvre bærearmer, prøvde å løsne de som satt der og det gikk dårlig så de må nok skjæres av...

planene videre er senk, felger, fjerne hengefeste, toning av rutene, baklukevinge, skikkelig vask/polering få frem lakken den er matt nå, og prøve å bytte ut det møkkstygge tre interiøret! ikke nødvendigvis i den rekkefølgen!

flytting og ferie står for døren så forsvinner vel litt spenn der også!

Hvordan senkesett blir det da?

Mmmm....Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir Kilen Red 40mm, har brukt de på a3 og fungerte fint, gidder ikke legge for mye spenn i denne bilen da jeg ikke vet hvor lenge jeg beholder den og ikke minst det er en stv, og blir aldri noen fet sportsbil....

komplett justerbart frister men heller på neste bil!!

2010 VW Scirocco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sleng ut noen bilder av bilen din da. :)

har ingen bilder av den enda, men det kommer sikkert etterhvert...

den er ikke mye å skryte av enda :)

helt standard... :(

2010 VW Scirocco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...