Roberto Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Vel?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Originally posted by Robert Vel?:) spørs hva det skal brukes til. finnes utrolig mye foskjellig, men er som regel et instrument en kan lese av feks 1/100 mm på.. Hvilken sammenheng dreier det seg om her? jobber med slikt jeg.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Er et måleinstrument. Det kan brukes for å lese av kast i akslinger, noe som f.eks er viktig driver man å dreier på metall. Eller man kan føre det bortover en plan bortplate hvor en gjenstand ligger. En tapp vil gå ned på gjenstanden, og mens du skyver måleuret bortover vil du kunne lese av om overflaten til gjenstanden er helt jevn. =) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Stemmer detta. Fikk låne en schvær dreiebenk når jeg prøvde å rette gaffelbeina til sykkeln min, og brukte måleur for å måle skjevheten i dem. Var en kjekk liten sak som ser ut som hvilken som helst klokke med noen tall på... så hadde den en fjærbelastet pinne som pekte nedover.. når jeg dreide gaffelbenet rundt så jeg hvor skjeve beina var i form av utslaget på meteret. Med måleuret var det enkelt å finne hvilket punkt på beinet som var høyest.. slik at jeg visste hvor jeg skulle hamre. Beina var forøvrig så skjeive at nåla gikk nesten to ganger rundt.. :D Endte med at jeg sendte dem til Spinnin Wheel og måtte punge ut 1200kr! (beina var like skjeive med en gang jeg slapp opp spennet i dreiebenken nemlig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Forbindelse Du setter veiva på merket, og setter på et måleur på kammen(det står nok forklart i haynes-manualen hvordan du gjør det). Merket på kammen kommer nå til å være litt forskjøvet. Når måleuret viser at kammen står på tenning på syl. 1, merker du av og borrer et nytt hull der styretappen kommer. Så er det bare å flytte drevet, slik at merkene oppe stemmer. Sikkert litt vanskelig forklart, men du finner nok ut av det når du ser på hvordan det ser ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antheus Skrevet Juni 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2003 De fleste gode måleur har en liten urskive også inne i den store. Slik at når man skal spenne opp en del i dreiebenk og den er skikkelig skjeiv så tar det lille uret seg av og forteller deg hvor mange mm det gir utslag. Den store viseren går en hel runde for hver mm. Og den lille har som regel et område på 10 mm. Jobbet som dreier når jeg var yngre. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossie nissse Skrevet Juni 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2003 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.