TMB Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Jeg sitter å vurderer å ta inn en Kadett C stv til Norge. Men er usikker på om det kan lønne seg. toll, avgifter, registering, osv.. Hva får man for en slik bil i god stand, golf hjulbuer rundt om og evt ny lakk? 1,2 drivverk og motor? men har jo Manta A bakaksel liggende m'm Er ikke så ofte man ser slike heller. Var å hørte på evt motor også, en C20XE til 8000kr +moms. uff uff, Skulle få den for 6k +moms uten ledningsnett og innsug. Det hadde jo vært respektabel motor i en slik bil... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Toll avgifta har vell mye å si om biln e veteran eller ikke, betalte 4773.- for å innfortolle min Kadett c, da den ble veteran i 2004.. Henta fra sverige, spille vell litn rolle kossn land biln e fra på toll avgifta? Men hviss den ikke e veteran enda så mene æ det blir betydelig dyrere å infortolle den.. 10 000.- for en XE va vell litt mye, regne med den har gådt lite da å ser rimelig strøken ut.. Men koste jo fort mellom 6500-10 000+ for en c20xe i norge, men så kommer jo grenrør og girkasse i tillegg som e endel tusenlapper det å... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 tror egentlig ikke det kan lønne seg så veldig mye i forhold til arbeid, bry og papirarbeidet. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Han som selger den skal ha 6000kr for den. den er 100% rustfri. Så vurderer det sterkt. Trenger bare lakk og interiør, og som sagt motor som yter litt. Ja, 8k +moms er mye for en C20XE, så det var kommet inn en calibra på hugger'n se, så var og spurte. Den motoren var gått 158 000km. Og det sitter et pent grenrør på motoren. Tenkte jeg skulle si at jeg kunne gi 12 000kr for hele bilen, men da han sa 8k+ for bare motoren tørr jeg ikke tenke på hva de skal ha for hele bilen. Bare baklyktene kunne man få en 2000kr for.. (Lexus lykter) hehe... Men men, blir jo litt dyr bil når man må legge til 4773kr i prisen av bilen. Skulle få den lakkert for 3000kr. pluss prisen av lakken. Da er vi oppe i 14-15 000kr totalt. Pluss reg. Da oppe i ca 20 000kr. Og så fortsatt 1,2 motor og drivverk. Har jo velegnet bakalsel liggende, (Ascona A akselen), og bremser fra Rekord 2,2i. Så har jeg jo flere 2,2i motorer stående. Men hvem gidder å gi 20-25 000kr for en Kadett C stv med styling ol? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Men hvem gidder å gi 20-25 000kr for en Kadett C stv med styling ol? MEG!!! :) Ikke glemm 1600 understell får å få skitn godkjent i norge, å +++++ mye anna smådela som du garantert kommer til å trenge til motorkonverteringa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 MEG!!! :)Ikke glemm 1600 understell får å få skitn godkjent i norge, å +++++ mye anna smådela som du garantert kommer til å trenge til motorkonverteringa... Er det så store forskjellen på 1200 og 1600 forstillinga? Et stabstag som er grøvre på 1600, er det noe annet? Om jeg velger å ta den inn blir den bare momsa inn og lakkert, så får vi se. Er grusomt mye pappirer som må fikes for å få inn bilen ja. Nesten så jeg får lyst til å kjøpe meg et ramme nr og bytte over.. hehe men er vel ikke så lett å få tak i kadett c stv ramme nr... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Er det så store forskjellen på 1200 og 1600 forstillinga? Et stabstag som er grøvre på 1600, er det noe annet? Om jeg velger å ta den inn blir den bare momsa inn og lakkert, så får vi se. Er grusomt mye pappirer som må fikes for å få inn bilen ja. Nesten så jeg får lyst til å kjøpe meg et ramme nr og bytte over.. hehe men er vel ikke så lett å få tak i kadett c stv ramme nr... Mene at det e en forsterkning på 1,6 som ikke e på 1,2 traversjen.. Under der forhøyninga til motorfeste en plass.. Sikkert nån som vet mer spesifik om det en meg her... Å nedre a arm har mindre hull til bærekula på 1,2.. Sidn det e en større bærekule på 1,6 Vet ikke om det e grovere stabstag på 1,6 Men får å se de store forsjellan så må du oppi 1,9 å oppåver får å finne diversje flere forsterkninger. Har akkuratt kjøpt forsterkningskitt kadett 1000er serie (gt/e) til min 1200 forstilling.. Skal visstnokk være de samme forsterkningan som på Rally og GT/E kadett c Syns Kadett caravan e en av de råeste kadett karossan.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Personlig liker jeg coupe'n best. Men så en rå rekord E1 stv i et blad, og mener at denne kan bli bedre. hehe. Men vi får se. Har ikke lykkes å få noe svar fra svensken som hadde bilen. Prata med han på søndag, får vel ringe'n og høre litt mere. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Forsterkert travers, nedre bærearmer, større skiver/calipere, annent stabstag, annen hovedpumpe/forsterker, Kraftigere diff/stikkakslinger, større bremser bak, andre fjører/støtdempere osv... Masse forskjell. 1.6s/1.9E/2.0E har samme understell. Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitjo Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Syns Kadett caravan e en av de råeste kadett karossan.. Hva er de brakettene til? Ser jo ut som adapetplater til andre calipere. Stemmer det? Mulig å få nærblide? Kadett C caravan kan jo bli kult det. hva er det for noe styling du tenker på??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Hva er de brakettene til? Ser jo ut som adapetplater til andre calipere. Stemmer det? Mulig å få nærblide? Kadett C caravan kan jo bli kult det. hva er det for noe styling du tenker på??? Skal vell sitte nokka sån her på akslingen? Så festes bremseskiva direkte på stikkakslingen trur æ.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Hva bremseoppsett er de adapterplatene der til? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trevil Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Har akkuratt kjøpt forsterkningskitt kadett 1000er serie (gt/e) til min 1200 forstilling.. Skal visstnokk være de samme forsterkningan som på Rally og GT/E kadett c Hey, kor har du kjøpt slikt forsterkningskitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Hva bremseoppsett er de adapterplatene der til? (Sto på tysk men brukte Altavista babelfish? til å oversette det: The anchor plates are characterised by good register accuracy and simple assembly. They can be taken over without large expenditure from an axle to the next. Re-pressing of the wheel bearings is necessary neither with the initial assembly nor with further changes. The sentence consists inclusive high-strength screws and fitting instruction of 2 anchor plates. The change is completed with Vectra A brake disks and saddles (not contained). The brake disk diameter amounts to 260mm and is suitable for the employment in 13"rims. This version must be driven with hydraulic emergency brake, we recommends to adjustable brake pressure-inferior.) Skal se kossn det går med Vectra A skiver å zafira a bremsecalippera, vet ikke om det passe overens men det finn æ ut når delan e kjøpt :) Hey, kor har du kjøpt slikt forsterkningskitt? http://www.cae-racing.de/ Kom på 269€ ferdi med frakt til Finnmark, men det e jo med bremsebrakettan.. 130€? for bare forsterkningssattsn inkl. frakt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 1600 har også stabstag bak, tidlige 1200 hadde også det men det var tynnere. golf buer er vel ikkeno vits, bare en masse arbeid det. ivaffal om buene er bra som de er. papir mølla må du igjennom uansett om du bare momser den inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.