Gå til innhold

1xSPL Dynamics 12PRO4D2 vs 2stk. SS Reference RFW-10

Ranger emnet

JenkaRiPS

Anbefalte innlegg

Har pr. i dag overnevnte SPL-element, men vurderer å gå over til 2stk. 10". SPL'en koser seg i dag med ca. 800wrms og spiller i mine ører meget bra - både høyt og pent. Noen som har erfaring med SS Reference? (så og si identisk med Van Gogh om jeg ikke tar feil) Vurderer å kjøre 2slike i lukket kasse med ca. 600wrms pr. element. Vil jeg bli skuffet, eller vil dette bli en overgang jeg ikke kommer til å angre på? Planen var egentlig å få tak i 1stk. SPL til, men 10" passer bedre med tanke på plass.

Regner med det er noen SS-guruer her inne som har noen lure svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kan du jo sjekke om du faktisk får TAK i dette elementet, syns ikke det er så mange som har noe SS på lager i det hele tatt. Hvertfall veldig lite...

QUOTE]

Jaha.. Grunnen til at det er lite Van Gogh på lager er vel at vi har visst en stund at denne blir erstattet med Reference bassen. Det kommer inn ett stort parti SS nå om en mnd som inneholder bla den referencebassen som er omtalt av trådstarter.

Jeg kjøpte de siste Van Gogh bassene som var igjen på lager men de har jeg solgt ut..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har noe erfaring med SS Reference RFW-10 / Van Gogh VGW-10 da? Hører mest på rock/metal, men også roligere saker samt innskudd av techno/trance og hiphop og lurer derfor på om det kanskje finnes andre alternativer i samme prisklasse (~2500,-/stk) som er verdt å vurdere?

Det er ingen her som har erfaring med SS Reference bassen siden det første partiet kommer nå i mai. Van Gogh bassen som er veldig veldig lik, er det nok flere som har erfaring med deriblandt meg selv.

Vi har ganske lik musikksmak så jeg kan garantere deg at du ikke vil bli skuffet.. 600W rms til hver er også vakkert.. kjører selv med 2000w rms@4 ohm på 2x10"...

Den spiller utrolig bra iforhold til prisen på den, og personlig så mener jeg at det er det den SS bassen som spiller best. Det er en meget god allroundbass som spiller pent men samtidig trykker bra.

10" trives best i lukkete kasser på 14 liter og opp til ca 25 liter litt avhengig av hvordan type bass du ønsker.

Jeg bruker selv 2x10" Van Gogh i mitt litt over middels seriøse bilstereoprosjekt, og de er det desidert billigste komponentene som er valgt til den bilen. Sjekk prosjekt tråden under...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kan du jo sjekke om du faktisk får TAK i dette elementet, syns ikke det er så mange som har noe SS på lager i det hele tatt. Hvertfall veldig lite...

Ellers så kan man jo nevne Alpine Type-R og Infinity Kappa Perfect som gode alternativer... :-)

Nå trenger jeg ikke disse i går, så hvorvidt de er på lager nå har ingen betydning :) Jeg bare lurer på om disse er et godt valg.

Type-R har jeg vurdert sammen med overnevte SS og Cadence Wildbeast selv om de koster litt mer. Har også sett noen "gamle" RF HX til salgs. Mye å velge imellom og vanskelig og velge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg ikke disse i går, så hvorvidt de er på lager nå har ingen betydning :) Jeg bare lurer på om disse er et godt valg.

Type-R har jeg vurdert sammen med overnevte SS og Cadence Wildbeast selv om de koster litt mer. Har også sett noen "gamle" RF HX til salgs. Mye å velge imellom og vanskelig og velge :)

Jeg tok en tur ut å rotet litt på lageret og jeg har 1 stk Van Gogh 10" igjen, selges billig...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha.. Grunnen til at det er lite Van Gogh på lager er vel at vi har visst en stund at denne blir erstattet med Reference bassen. Det kommer inn ett stort parti SS nå om en mnd som inneholder bla den referencebassen som er omtalt av trådstarter.

Jeg kjøpte de siste Van Gogh bassene som var igjen på lager men de har jeg solgt ut..

Ok, det er litt sleipt, da! Tenk på alle som håpet på restesalg! ;)

Haha, nei, jeg bare kødder. Sikkert kjipt å sitte igjen med en drøss av elementer fra fjorårets serie... Bra det snart kommer noe nytt og spennende, da!

Men for øvrig syns jeg VGW ser mye bedre ut enn Reference, rent fysisk altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider