Gå til innhold

Takk og farvel, Honda S2000.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

passelig photoshoppa det bildet der og da.

Haha, så bra.. i 2006 tror alle, alt er photoshoppa...

Regner med det var min dere kjørte med da.

Er greit å vite hvordan ting blir behandlet. :)

Takk for informasjonen.

Jeg får ta det opp videre med Raymond neste gang jeg er der oppe.

Tipper at du blir mere imponert av S2000 om du sitter på med en som kan kjøre bil istedet, er ikke rare ferdighetene du har som 18-åring.

Men det synker sikkert inn om noen år.

Sånn kan det gå vettu, når man får en førstebil til xxx xxx av pappa :fingers: Elsker det man selv har!

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så bra.. i 2006 tror alle, alt er photoshoppa...

Men det ser jo skikkelig sånn ut da:) Er det ikke det da?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunngjøringen dukket opp den første April. Det er heller ikke logisk for Honda å nedlegge S2000-prosjektet med tanke på de pengene de håver inn på den genistreken av en bil.

At S2k sammen med Integra og NSX skal legges ned er ingen nyhet.. Det blir høyst trolig nok ingen 2. gen S2k. Men, den artikkelen her var berre BS, though..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At S2k sammen med Integra og NSX skal legges ned er ingen nyhet.. Det blir høyst trolig nok ingen 2. gen S2k. Men, den artikkelen her var berre BS, though..

Poenget var at det var for tidlig å legge S2000 på hylla. 2006-modellen med sine oppgraderinger er jo f. eks. nettopp kommet ut. Men "all good things end" trossalt; men det går nok noen år til for S2000's del tror nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at det var for tidlig å legge S2000 på hylla. 2006-modellen med sine oppgraderinger er jo f. eks. nettopp kommet ut. Men "all good things end" trossalt; men det går nok noen år til for S2000's del tror nå jeg.

Mhm.. Håper Honda tar til fornuft, og produserer S2k videre, samt fortsetter med Integra, og lager ny NSX. Det hadde vært noe :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens er vel strengt tatt tredje (de lansert "ny" i tokyo i fjor, greit nok at den ikke har kommet på markdet enda.. men dagens er dagens :P)

Jeg trodde da 2.generasjon s2000 var fra 2004? Var det ikke da den fikk 17" hjul, 2,2 liter, ny fanger, ny travers, etc? Den oppdateringen de lanserte på slutten av fjoråret er vel årets modell? :wonder

Grunnen til jeg ikke reagerte på datoen var at den var en av dagens nyheter på Jalopnik... :drunk

kommer ingen ny NSX ...

men kommer en annen bil .. (skal ikke hete NSX)

Håper da hvirkelig ikke det blir en 4wd frontmotor slik tegningene viser... Så ikke akkurat spennende ut heller :( Egentlig synd de ikke gjør noe av det nsx conseptet de viste for noen år siden. den var jo dødstøff!

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ny NSX .. men vill ikke hete NSX ..

som en boss i honda sa på pressekonfen "vi skal prøve å lage en V10 eller V8 superbil"

men blir nok 4wd .. honda har fått det inn i hodet at 4wd er fremtiden .. noe som selvsagt er HELT feil .. er RWD..

orginalen er best vet dere!

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ny NSX .. men vill ikke hete NSX ..

som en boss i honda sa på pressekonfen "vi skal prøve å lage en V10 eller V8 superbil"

men blir nok 4wd .. honda har fått det inn i hodet at 4wd er fremtiden .. noe som selvsagt er HELT feil .. er RWD..

orginalen er best vet dere!

Er iallfall bedre enn i 1995, da Honda kun skulle ha forhjulsdrevent..

Eller... ITR og Civic R er jo iallfall oppnålige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mest tragisk bil, vi hadde den på verkstedet, prøvde en tur, ble frakjørt av gamle biler der og der, latterlig motor og ja, greit den drar helt greit på litt turtall, men i førsten blir det flekket av en fiesta eller no.

Kjøp Audi sier jeg bare

Bilen i avataren din ser jo virkelig ut som en S2000-killer. :rolleyes:

Og hvordan kan du kalle det en latterlig motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan kan du kalle det en latterlig motor?

Det er vel bare et spørsmål om mangel på peiling? :)

Motoren har jo vunnet engine of the year 3-4 ganger, så helt elendig er den vel ikke.

Menmen nok om det. S2k er en bil for kjennere, og folk som setter pris på kjøreteknikk og direkte mekanikk.

Etter MIN mening. Men andre kan sef mene hva de vil, men det kan blir litt rart noen ganger. hehe

Men at en 18åring får prøve min bil skal jeg ha meg frabedt, hvertfall når jeg ber om det skriftlig og muntlig at den skal kjøres minst mulig, helst ikke i det hele tatt.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider