Gå til innhold

Takk og farvel, Honda S2000.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Får vondt i magen av å tenke på NSX-etterfølger med firehjulstrekk og V10/500 hk. En ting er jo at den eksemplariske handlingen rwd kan gi kan lide, en annen at en V10/ 500 hk motor i Norge vil koste bilens pris i andre land x3 her.

 

Da ser vi hvertfall ikke mange (om noen) slike biler i Norge...

 

 

Men den V6-coupè greia høres artig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så NSX er forhjulstrekt? er det det du prøver å si?

 

Nei nei nei nei nei! NEI! For all del ikke! :)

 

Det jeg mente, var at firehjulsdrevne biler er langt bedre enn forhjulsdrevne. Jeg skrev "ITR og Civic R". Dette er meg bekjent ikke NSX eller NSX-R. På en måte er det at Honda kjører firehjulsstrekk greit, på en annen side er det synd dersom forhjulsstrekkerne forsvinner helt, da tenkte jeg på glansperioden 95, da ITR og Civic R kom, iallfall for fullt. Honda er ett av merkene i verden som forstår seg best på kjøreegenskaper og trimvennelige motorer, derfor hadde det vært genialt med både billige fremhjulsstrekkere, og en MR supercoupe a la NSX, som i 1995, men i tillegg noen AWD produkter, for å motvirke Mitsubishi Evo og Subaru Impreza. Det viktigste er imidlertid at de ikke lager biler mest for penger, men mest for kjøreglede, slik de alltid har gjort.

Det jeg prøver å si, er at Honda for all del ikke må miste fokus, men fortsette å lage ypperlige kjøremaskiner for alle folk i alle aldre som liker å kjøre bil!

 

:)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vondt i magen av å tenke på NSX-etterfølger med firehjulstrekk og V10/500 hk. En ting er jo at den eksemplariske handlingen rwd kan gi kan lide, en annen at en V10/ 500 hk motor i Norge vil koste bilens pris i andre land x3 her.

 

Da ser vi hvertfall ikke mange (om noen) slike biler i Norge...

 

 

Men den V6-coupè greia høres artig ut :)

 

I second!

Spesielt når NSX alltid har vært "The forgotten supercar", og få har turt å kjøpe den fremfor en Porsche til samme prisen.. Hva vil skje med en V10er og AWD da? Nei og nei og atter nei..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V10 høres gromt ut for min del men prisen i Norge blir som vanlig overdrevet, det jeg frykter.

 

Og etterfølgern må ha midtmontert motor, FR ekke særlig superbil, uansett hvor god bilen blir.

nei FR kan godt være superbil .. men de kalles heller GT..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V10 og 500hk etc etc...Da kan en nesten like godt kjøpe disse VAG produktene fra Italia med slike rare navn! ;)

 

 

 

Akkurat ja!! Må ha noe annet. V10, 4hjulstrekk, 500 hk. Det finnes.

 

 

 

Håper Honda har noen lure triks på lager som de ikke har avslørt enda. Var jo det som gjorde NSXen så spesiell. Første alu-kaross, første VTEC osv. Håper nye blir like innflytelsesrik og eksemplarisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen i avataren din ser jo virkelig ut som en S2000-killer. :rolleyes:

Og hvordan kan du kalle det en latterlig motor?

 

du vet at audi-biler kan gå fælt selvom de ikke ser så "styla" ut?..de går heller for diskret styling de..audi kan lage biler!

men s2000 står på drømmebil lista mi:)

67" Camaro ss cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at en 18åring får prøve min bil skal jeg ha meg frabedt, hvertfall når jeg ber om det skriftlig og muntlig at den skal kjøres minst mulig, helst ikke i det hele tatt.

 

Tror jeg selv hadde blitt rimelig forbanna dersom jeg hadde lest her på forumet at en 18 åring (lærling) hadde vært å kappkjørt med bilen min uten tillatelse av meg som eier. Jeg personlig ville ha kontaktet ledelsen og forhørt om det er vanlig prosedyre å kappkjøre etter verkstedbesøk?

 

På en annen side må jo verkstedet prøvekjøre bilene etter reparasjon for å se om alt virker som det skal, MEN at de anastte ved verkstedet skal grisekjøre bilen virker litt på kanten.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som sier at S2000 er slapp burde få ris på pungen!

 

Har du kjørt en 500 hk bil lenge nok føles sikkert det slapt også etter en stund :P

 

 

 

"I dag, 13:37"

 

Hva mener dere?

 

 

Ehm, føler meg nerd når jeg sier dette men:

 

1337 er på nerdespråket LEET (du vet tall istedenfor bokstaver, for kulhetsfaktoren), som er en forkortelse for ELITE hehehe... Omg I'm becoming a nerd.... Hjælp hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjørt en 500 hk bil lenge nok føles sikkert det slapt også etter en stund :P

 

 

 

 

 

 

Ehm, føler meg nerd når jeg sier dette men:

 

1337 er på nerdespråket LEET (du vet tall istedenfor bokstaver, for kulhetsfaktoren), som er en forkortelse for ELITE hehehe... Omg I'm becoming a nerd.... Hjælp hehe...

 

Hva var morsomt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår