Gå til innhold

Supra Ply høyttalerkabel

Ranger emnet


mazdaracer

Anbefalte innlegg

Har noen meter 2,5mm2 Supra Ply kabel som jeg har tenkt å dra i min bil i påska. Kjøpte av en kompis som sa at dette var ok kabler. Mener selv å ha lest at dette var ok kabler en plass, men husker ikke hvor.

 

Hva mener dere med litt peil om denne kabelen?

-02 A6 1.8T AVANT

-98 PASSAT

-97 INDY 700SKS

X-91 mod 626

X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ply er helt fornuftig og grei høyttalerkabel, enten det er 2.0 eller 3.4. Fortinningen gjør at den ikke korroderer, noe som er en fordel i bil. Mannen bak Supra, Tommy Jenving, har peiling på hva han driver med, og Suprakablene er for det meste blottet for publikumsfrieri og ublu priser.

 

Det er andre ting som spiller langt mer rolle enn valg av høyttalerkabler. Det er ihvertfall min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent lansert Supra/Eltek en høyttalerkabel som er skjermet for en håndfull år siden. Er vel ment for stuebruk, men hallo? Må da være en drøm i bilen! Vekk med søplete sølvfolie!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri skjønt poenget med skjermede høyttalerkabler, da et utgangssignal fra en forsterker fort ligger på 20-30V ved moderat lyttevolum

 

I og med at støy ligger rundt jord, vil:

1. Høyttalerkabler plukke opp minimalt med støy

2. Det som BLIR plukket opp, vil ikke være hørbart i de fleste tilfeller

 

Jeg vil påstå at dersom du hører støy i anlegget, kommer det fra et sted FØR eller I forsterkeren, ikke etter.

 

Men, men. Placebo gjør jo underverker... :)

 

For øvrig kan jeg godt måle dette og kontrollere om det har noe for seg engang. Dette er jo et eksperiment det er lett å få til!

 

Noen som blir med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar.

 

Er helt enig med dere at det er flere ting som spiller inn på lydkvaliteten, men vil ikke hive inn noe søppel når jeg først har tatt alt ut av bilen. Bedre å gjøre det bra med en gang.

-02 A6 1.8T AVANT

-98 PASSAT

-97 INDY 700SKS

X-91 mod 626

X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar.

 

Er helt enig med dere at det er flere ting som spiller inn på lydkvaliteten, men vil ikke hive inn noe søppel når jeg først har tatt alt ut av bilen. Bedre å gjøre det bra med en gang.

 

Kjenner til det :) Pass på å ikke legg kablene i klem og/eller ved skarpe kanter så er mye gjort!

 

BoomBoxx: Har ikke det nei, men bra hvis du får kloa i et;) Let med know på pm!

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det :) Pass på å ikke legg kablene i klem og/eller ved skarpe kanter så er mye gjort!

 

BoomBoxx: Har ikke det nei, men bra hvis du får kloa i et;) Let med know på pm!

 

Mvh Tony

 

Jo takk. Gjorde den tabben i mitt første anlegg. Fikk en knekk på ene kabelen til frontsettet, og den lå og fikk gnagd hull i isolasjonen. Fikk kortslutning på den og knekte ene utgangen på forsterkeren. Så det skal ikke skje flere ganger.

-02 A6 1.8T AVANT

-98 PASSAT

-97 INDY 700SKS

X-91 mod 626

X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår