Gå til innhold

få lysa til å blinke ved bruk av sentrallås

Ranger emnet

bmw-boy

Anbefalte innlegg

Jeg har en bmw e30, som jeg har instalert en fjernstyrt sentrallås av denne typen: http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=684119734&n=1200271489&pn=1227375505

spørsmålet mitt er hvordan jeg kan få blinklysa til å blinke når jeg låser opp/ låser igjen dørene?

det er jo to kabler (+/-) som går fra batteriet til "hjernen", så er det kabler som går til hver eneste "døråpner". de forann har 2 ekstra kabler, slik at man kan åpne og lukke dørerene fra forann.

det må jo være mulig å koble en av disse kablene til blinklysa, slik at de blinker når jeg låser opp dørene, men hvilken kabel er det som må kobles til blinklysa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme pakka fra mobilsentrum som jeg har satt inn i min bil. Der har jeg koblet opp slik at blinklysene blinker når den låses opp og når den låses igjen. Kommer bare ett blink uansett om du låser opp og igjen da, men er ikke noe problem fra meg siden den ikke blinker hvis jeg prøver å låse opp når den er opplåst.. Koblet det til nødblinken i min bil. Må bare finne releet ditt til nødblinken og koble det slik at nødblinken går på akkurat i det låsene går opp eller igjen. Måtte bruke ett rele på min og koblet en av de grønne og en av de blå ledningene inn på der releet skal få signal, så ordnet jeg slik at releet leverte 12v til nødblinken akkurat i det den er i ferd med å låse opp eller igjen. Satser på du skjønte noe av det jeg skrev, bare spør hvis du lurer på noe.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bruke ett rele på min og koblet en av de grønne og en av de blå ledningene inn på der releet skal få signal, så ordnet jeg slik at releet leverte 12v til nødblinken akkurat i det den er i ferd med å låse opp eller igjen.

hva slags rele er det snakk om. kjøper sikkert fra biltema, og i katalogen så har de 3 forskjellige (rele, blinkrele, dobbelrele).

hvis jeg forstod riktig så skal jeg koble grønn og blå kabel til dette relet, og derfra en kabel til nødblinkrele gjennom en 12V kilde, er det ca riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men var det vansklig og installere?

Det var faktigst veldig enkelt å montere. det spørs sikkert litt på bilen din, men det var lett på min hvertfall. det eneste som kan skape problemer er at det ikke er like lett å finne hvor man skal montere de "døråpnerne", det elektriske er ikke noe problem i det hele tatt. Anbefales hvis du er ute etter sentrallås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det bare var en grønn og en blå inn på releet ja. Når du låser er den ene + og den andre -, så bytter de bare om når du låser opp slik at den som var + blir -, og den som var - blir +. Så hentet jeg bare 12V fra en plass, f.eks samme plass som styreenheten til sentrallåsen får strøm fra og koblet det inn på releet og så videre til releet for nødblinken. Kjøpte bare ett av de biligste enkle releene de hadde på Biltema. Måtte ha to får å få det til i min bil da siden releet til blinklysene er innebygd i bryteren får nødlys, men er vel ikke helt vanlig det da.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider