Gravstein Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 bytta på mamma sin Legacy (som har bedre plass i motorromet en Impreza) kan ikke si att det kom fine ord ut i forbannelsen :fingers: Audi ? hehe, eee nei. Impreza så har du bil i MANGEN år fremover uten problem ! Fiat Coupe 5 sylindret 16v turbo ? du får ræva din i den bilen så kommer den faen meg ikke ut igjennm'm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Ikke lenge siden jeg lagde en tråd men nå har jeg fått samla tankene litt og vet litt mer hva jeg går etter. Skal kanskje kjøpe meg ny bil utover. Har en maksgrense på 250000. Jeg er ute etter en nyere bil, ca 2000 og oppover, med rundt 180hk+. Gjerne med turbo. Har surfa autodb og litt sånt og har ikke blitt mye klokere, bortsett fra at utvalget er veldig lite. De eneste bilene jeg har funnet til nå i denne klassen er: Audi TT (perfekt bortsett fra lite baksete) Saab 900 (for gammel) Saab 9-3 (kommer bare med 150hk :\ trimming vil bli dyrt ettersom den ikke er 10 år gammel) Noen som har noen flere forslag? Den må gå på bensin og ser ikke etter STV. Takker på forhånd hah...! lett! Trenger du 4dører, Alfa Romeo 156 2,5 v6 har i overkant av 190hk. Er en gnager, men veldig moro og sprek bil til en rimelig penge. Kan du ha 2dørs hadde valget falt på en Alfa Romeo GTV 2,0tb (turbo benzina) med 212 hester (mener det er det) eller en GTV 3,0 v6 24v, og eventuelt kompressor på denne (lett 350hk) Denne er også den tøffeste bilen i gata.... i tillegg er det ett voksende klubb for dette merket, med flere egne banetreff (seriøse) for året. Veldig godt miljø for den som ønsker. Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 mini cooper 2003mod. med 200hk : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7067856&sid=1an_OG7nB557521&pos=34&tot=39&page=2 :) ellers ei liste på biler med litt hk i din prisklasse: se på bmw 323-325-328 med årsmodell 99-2001 e46.. rundt 250k med henholdsvis 170hk, og 193 hk på de to siste. en litt nyere vw golf gti med 180hk? eller en volvo s40/v40 t4? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 hah...! lett! Trenger du 4dører, Alfa Romeo 156 2,5 v6 har i overkant av 190hk. Er en gnager, men veldig moro og sprek bil til en rimelig penge. . en ting som jeg lurer på turboalfa, åssn er prisen på deler og verkstedsbesøk på alfa? har alltid hørt at det er svindyrt og vanskeligt og å tak i deler osv, eller er det bare tullprat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 en ting som jeg lurer på turboalfa, åssn er prisen på deler og verkstedsbesøk på alfa? har alltid hørt at det er svindyrt og vanskeligt og å tak i deler osv, eller er det bare tullprat? Koster ikke noe mer til en Alfa enn noe annet... Synes det stort sett er normale priser på deler til min iallefall... Trimdeler er også som til andre merker; du får etter hva du betaler. Benytter man seg av forumer som brukes av flere klubbmedlemmer, både i Norge og Sverige, kan man også få en temmelig nøyaktig forklaring på hva man bør se etter hvis man tenker på bilkjøp. Kjøp bestandig bil som er ferdig reparert, men dette gjelder vel egentlig alle merker..... Deletilgang er null problem, ihvertfall hvis man har tilgang til internet. en annen ting er at dette er biler som stort sett blir kjøpt av spesielt interesserte, og er tatt godt vare på. Eksemplene mine var veldig dyre biler da de var nye og har hatt eier eller eiere med økonomi til å serve en slik bil, derfor er det som regel mye bil igjen. Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Audi S3. Finner dem av og til nede i 250 000. 210 eller 225 hk. 260-270 hk med chip. Quattro som standard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1047013 Seat Leon er jo en veldig fin bil:) Ikke det man ser mest etter veien heller. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Hva med en diesel bil? 190hk, 410NM, må vel flytte seg det i en Golf ;) http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=868540 Eller Bmw 320d, med 150hk, 150hk kom vel i 2002 før det var det 136.. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=880112 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zi0n Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Hva med en Seat Leon Cupra? 1.8T 180hk og noen er med 4x4. Samme motor som i TT, bare bedre plass i bilen (og den er penere, syntes jeg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Leon er helt klart penere enn TT! Den jeg linka til er jo ikke å forakte. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpiFF Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Så litt på bilene dere har foreslått :) takk for tipsene! Syntes alfa blir litt for "spesielt" for meg. Litt "uvante" former for å si det sånn, men kan jo se om jeg får prøvekjørt en. Seat Leonen er også fin, men når jeg tenker på Seat tenker jeg av en eller annen merkelig grunn Skoda/Fiat oO Men skader jo ikke å kikke på en sånn heller. Virker mer praktisk enn en TT. Denne har turbohest? Siter -1998 Nissan 200sx s14a -1995 Opel Vectra A 2.0i *1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt *1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Tenk heller på VAG når du hører Seat du. Er turbo på den Leon'en jeg linka til ja. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1054673 Der er det en Leon til, riktignok diesel og "bare" 150 hk, og det går jo rimelig sprekt i en dieselbil. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Så litt på bilene dere har foreslått :) takk for tipsene! Syntes alfa blir litt for "spesielt" for meg. Litt "uvante" former for å si det sånn, men kan jo se om jeg får prøvekjørt en. Seat Leonen er også fin, men når jeg tenker på Seat tenker jeg av en eller annen merkelig grunn Skoda/Fiat oO Men skader jo ikke å kikke på en sånn heller. Virker mer praktisk enn en TT. Denne har turbohest? Joda, Alfa er spesielt og sjeldent. Synes du bør prøve en, gjerne en nyere GTV med litt motor. Når det gjelder de andre gode forslagene, vil jeg mye heller anbefale en "stuffed" Leon, enn Audi TT. Trist bil. Prøv en Alfa, kjøp gjerne Leon m/plenty utstyr og litt motor eller en Golf GTI jubileum. Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjølstad Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Hvis du skal kjøpe bil til 250 000kr så hvorfor ikke kjøpe en 1999mod 200sx s14a? da har du et kjempe bil med alt du trenger om masse kjøreglede:) ABS-bremser El. vinduer Klimaanlegg Airbag foran Lettmetallfelger (kansje) Metallic lakk Sentrallås Servostyring Skinninteriør Vet det begynner og bli mange av dem (særlig s14) men det er jo av en grund? Hvis det er en mulighet anbefaler jeg PA. Alle jeg har pratet med har bare hyggelige ting og si om dem:) Du som skal kjøpe, men det hadde blitt mitt valg;) Siter Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:) 1986 Mazda 929 19?? Ascona B 1986 Nissan King Cab 1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo I dag: 1997 Nissan 200sx S14a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Høyreratta S2000 fra Japan burde krype under 250.000 kroner. Illustrasjonsbilde fra Amuse: Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg