Gå til innhold

reparere karoseri skade før takstmannen kommer..

Ranger emnet

jossa

Anbefalte innlegg

hei.. jeg blei påkjørt i dag..

å så bil snart en takstman se på skadene..

å i den sammenheng så lurer jeg på om det er lurt å reparere noen bulker jeg har bak på bilen..

det er noe jeg har ventet på å kunne gjøre nå men været har ikke vært varmt nokk.. så det er jo en ting som sku vært gjort..

bilen er eldre så jeg lurer på hva de gjør å om det trekker ned?

er å usikker på om denne er postet rett .. men det går jo inn under karoseri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er er at jeg har en skade bak.. som jeg holder på å reparere... men så før jeg blei færdig, kjørte noen på meg.. å så er spm dette er jo noe jeg skulle fikse.. men rakk aldri å bli færdig pga det som sjedde.. så er spm. hvoran bedømmes sånne ting egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er er at jeg har en skade bak.. som jeg holder på å reparere... men så før jeg blei færdig, kjørte noen på meg.. å så er spm dette er jo noe jeg skulle fikse.. men rakk aldri å bli færdig pga det som sjedde.. så er spm. hvoran bedømmes sånne ting egentlig?

'

Kjørte han på den gamle skaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off.. jeg er dårlig til og forklare :P

har en gammel skade bak.. å så er den "nye" skaden forran.. men jeg er mitt i prosessen med og reparaere bulkene bak.. skulle snart begyne å spakkle osv.. det e er saken.. å så lurer jeg på hvordan de stiller seg til sånt.. vet at det går på skjønn å sånt.. men har noen vært bortig noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, e d den skaden som kom etter ho gale kjøringa kjørte på dæ, for ho mente når ho først hadde starta å svinge så måtte ho "fullføre" svingen selv om ho så du va dær?

men den gammle skaden du har kan du godt fikse færdig. for den har ikkje noe med den nye skaden å gjøre, så d har ikkje noe innvirkning på taksten. men du blei ikkje å kjøpe den bmw'en du så på før ei go stund sia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neee.. :P dettan e ei anna fetta som brøyt vikeplikten sin.. :( ser ut til å tiltrekke mæ dem.. å denne gangen e det en fare for at bilen blir kondemnert..

å nei den bmwen blei det jo aldri no av :P men e30 e ikke no dumt det nei.. men finn jo bare utsarva å ødelagte eksemplar i min prisklasse

men no har æ jo egentlig forelska mæ i japan --> HONDA! :D så misstenke det blir no i den retninga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. æ blir vel å kjøpe mæ en audi S2 vis æ får tad ut pængan da. den æ ska kjøpe vis æ får ut pængan har 380 hk å går som ei kula! får bare håpe at forsikring ikkje blir så fitte dyr da. så en grei 325i oppi finmark t ca 20 lappa. va litt rust men ellers så den bra ut da. men ka e d me dæ å ulykke? ser ut til du e en magnet for andre bila (alle bilan blir liksom trækt mot dæ å så BANG så har du både 1 å 2 skada). foræsten så ska æ å ræsten av familien flytte t kvaløya, overtar huse i dag. slipper æ vel unna fartsdomp hælvette hær i hamna da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja d gjorde d. beklage for den... men som æ sa, du ska bare rett ut bulken/ skaden du hadde fra før av. ser overhode ingen grunn til at du ikke skal gjøre d. takstmannen sin jobb e jo å ta taksten på den skaden ho gammle idiotiske kjørringa hadde påført dæ, å ikke en skade som har skjed før. men om skaden da, er den stor da? er bilen et vrak no da? eller er den fortsatt kjør bar? ps; kan ikkje du sende en pm me msn adressen din? hadde vært fint å lagt dæ t dær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen e nokk kjørbar.. men ikke forsvarlig.. den har fådd sæ en trøkk i forstillinga.. å mulignes har lageret gjedd etter.. å hele fangern e knust.. + døra e fløtta på å den kan være ramme skjeiv.. så kondemnering e nokk desverre resultatet trur æ.. men da blir det kansje noe av drømmen min.. ;)

men takstmannen ska jo se på verdien av bilen før skaden inntraff.. så det du sir stemme nødvendigvis ikke..

men spm e bare kossen sak det dømmes vist skaden va unner utbedring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke verdien på bilen beregnet ut fra listeprisen på en bil av samme utgave da?

Skader som ikke ble påført under uhellet har ingen ting i taksten å gjøre.

Taksten beregnes ut fra de skadene som bilen ble påført da den ble påkjørt sist. Alt annet er uvesentlig. Nå skal ikke jeg si det helt sikkert, men takstmannen taksterer de skadene han finner, og beregner kostnader og delepriser opp mot bilens listepris. Bilen blir kondemnert hvis skaden koster mer en 60% av bilens verdi.

Men kan du ikke være med bestemme hva som skal rettes og ikke? F.eks. Hvis DU skaffer fanger selv og fikser småbulker på skjerm, panser o.l. Mens forsikringen kan dekke retting av rammeskader og forstilling f.eks.

Men du kan vel redde bilen din fra kondemnering hvis du betaler en egenandel? Er ikke sikker på hvordan det fungerer...

Håper jeg er til hjelp. :) For all del korriger meg hvis jeg tar feil folkens! :) hehe. Jeg er bilskadelærling, og ikke takstmann... :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider