Gå til innhold

De beste bruktbilene.

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har leta litt på nettet, å finner ikke noe. Så jeg lurte på om noen her har en liste, over de beste bruktbilene mellom 1980 og 1990? Hva holder lengst, hvilke biler har flest feil osv osv.

Jeg vet at volvo og toyota går langt, så det trenger dere ikke komme med :P Men er det noen som har det på papir? En eller annen rangering hadde vært utrolig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens utgave av BA inneholdt en slik liste, og en grundig undersøkelse og noen statistikker.

Om det var nye biler eller brukte, og hvilket årstall vet jeg ikke, men de hadde satt opp to lister; De mest driftssikre, og de minst driftssikre, på en skala fra 1-20!

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opel ascona a/b,manta a/b, kadett b/c(syns jeg daa) i følge statistikker så vet jeg ikke helt men

Yeah, right! For de har null rust og null problemer.. Regner med at vi snakker driftsikkerhet, ikke knusebil...

Toyota topper listene, med Mazda hengene hakk i hæl. Daihatsu er normalt ikke nevnt, fordi det er solgt få av dem i Norge. Men de har Toyota-kvalitet.

De værste er ofte Chrysler og Renault.. Og Mercedes M, selvfølgelig ;)

I Top Gear surveyen topper jo S2k og Lexus listene, men det er nyere biler vi snakker om, ikke som Norges gamle bilpark..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå mente av MB er ganske kurant jeg a..........

Ganske sikre biler............

Jeg vet at toyota har ganske god driftsikkerhet å kvaliet men sikkerheten på gamle japse biler er jo ikke engang værdt å nevne da............

Tenker sikkerhet jeg når jeg vurderer biler jeg skal kjøpe.........

Føler meg mye tryggere når jeg kjører rundt i mb enn å bluebirden.....

Fordi bluebirden er kun en blikkboks..........

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Omega A som vinterbil sesongen 04-05. Den var jeg ganske så god fornøyd med faktisk. Den lå greit på veien når snøen kom og så hadde den såpass god vektfordeling at den var enkel å sladde med på både snø, vått og tørt føre. Den bilen gav jeg MYE juling før clutchen tok kvelden. Skal du ha en billig og grei bruksbil så kan du jo teste en Omega A. Ikke alt for stor, greier å spinne, tåler juling, grei vektfordeling, ligger ok på veien. Gir du den litt ekstra guff så kan den vel strengt tatt funke som en læredriftebil også :)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Omega A som vinterbil sesongen 04-05. Den var jeg ganske så god fornøyd med faktisk. Den lå greit på veien når snøen kom og så hadde den såpass god vektfordeling at den var enkel å sladde med på både snø, vått og tørt føre. Den bilen gav jeg MYE juling før clutchen tok kvelden. Skal du ha en billig og grei bruksbil så kan du jo teste en Omega A. Ikke alt for stor, greier å spinne, tåler juling, grei vektfordeling, ligger ok på veien. Gir du den litt ekstra guff så kan den vel strengt tatt funke som en læredriftebil også :)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100645 <- i følge statistikken så er vel ikke det den beste bilen å kjøpe..

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner også bruktbiltester av endel biler her hvis du er interesert i det: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=19479

Kan du lese svensk finnes det endel her også, riktignok gjerne de fra rundt mitten av 90 tallet og opp vel: http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter en bruksbil, jeg bare lurer på hvilke biler som stopper minst :P

Men jeg har fått mange gode svar, takker! :D

Men det er en ting til, er det noen her som greid å funnet statestikker for 2 spesielle biler. Mazda 929 og Saab 9000. Begge fra 87..

Grunnen til at jeg lurer, er at en kompis av meg som er "japanfrelst", skal ha det til at mazda går lengre enn Saab genrelt. Og at de GLATT går over 500k. Noe jeg har STERK tvil til.. Så om noen kunne funnet noe som kunne avklart dette, så hadde jeg blitt veldig glad. Kos blir utdelt på pm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider