Gå til innhold

Zapco + Hertz

Ranger emnet

A.K

Anbefalte innlegg

Har fått med meg at Zapco er gode saker. Skal ha Hertz HSK 165 frontsett og HX-300 eller HX-300D til de dypeste tonene, og lurer:

Er denne forsterkeren god/stor nok til å drive frontsettet og i brokoplet modus bra nok til å drive sub'en? Bør jeg heller velge en kraftigere 2kanaler til frontsett og monoblokk til sub?

Zapco C2K2.0X

zapc2k-20x_stor.jpg

Stereo, 4 ohms: 2x50W

Stereo, 2 ohms: 2x100W

Stereo, 1 ohms: 2x200W

Bridged, 4 ohms: 1x200W

Bridged, 2 ohms: 1x400W

T.H.D. + Noise: <0.02%

Frequency Response: 20Hz - 20kHz; +0 dB/-0.35 dB

S/N Ratio: >100dB

Transient Distortion: <0.01%

Slew Rate: >26V/uS

Damping Factor: >900

Input Sensitivity: 1-4 Volts or 4-16 Volts

Dimensions: 13.5"L x 8.75"W x 2.375"H

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg vil tro den skal være god nok til frontsettet.

de yter noe mer enn de er oppgitt til, ca +30% for 2.0. jeg er ikke sikker på ved hvilken spenning dette er siden 2.0 ikke har regulerte strømforsyninger, men du kan uansett regne med at dette er ved normalle spenninger (12-14.4V), og ikke 17V osv som andre ofte oppgir ved når de skal skryte litt ekstra..

jeg tror dog ikke den er kraftig nok til å utnytte det basselementet da det gjerne tar imot en del mer. en 3.0 hadde nok kanskje vært mer passe til deg tror jeg. den hadde i allefall vært kraftig nok til enten sub eller frontsystemet.

zapco kan forresten modifisere disse så de yter full effekt ved en høyere last, men dette Vil gjøre forsterkeren varmere. så du må passe på å ha god nok kjøling osv hvis du velger å gjøre dette.

og en ting til, kjøper du fra megabillig har du ingen garanti fra zapco, bare så det er sakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for svar, MrJohansen =) Hvorfor utgår garantien fra Zapco ved kjøp gjennom Megabillig? Er det fordi (og nå antar jeg bare) at Megabillig ikke er autorisert forhandler? Verdifull info i hertfall, vet du også hvem som forhandler Zapco i Norge og hva priser eventuelt er? Hvordan stiller ARC Audio seg i forhold til Zapco? Stor forskjell i klang osv?

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er som du sier ja, de er ikke autoriserte. det er Kun zapco's egen nettbutikk som er godkjent nettbutikk av zapco-produkter. og det er devserre ikke lenger noen forhandlere i norge.

og en annen ting, mange nettbutikker som selger zapco fjerner serienummeret på disse forsterkerene for å ikke bli oppdaget så lett, og er det ikke serienummer på utsiden (under), så kan de (zapco) ikke røre den. så da sitter du med en forsterker som ingen er autorisert til å røre/modifisere/reparere hvis noe skulle skje med den. dette gjelder vel kanskje mest i USA, men..

når det gjelder ARC er jeg usikker, for jeg har ingen erfaring med det merket. men etter det jeg har lest ligger de på en ganske så lik linje. men jeg tror ikke du vil høre mye forskjell lydmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zapco'n er mer enn bra nok for HSK 165 eller HX300, men det er selvsagt ikke feil med mer effekt på bassen. Jeg ville dog prioritert kvalitet fremfor kvantitet. Disse zapco forsterkerne er så pass gode, at det ville aldri bli feil å gå litt opp i ytelse på fronthøyttalerne. HSK165 er vanvittig bra særlig prisen tatt i betraktning, men jeg ville nok heller vurdert Space K6 eller K6L (om du er litt tøff, K8 eller K8L), om Hertz er det du ønsker å bruke.

Det kommer også, om kort tid, et sett som heter MLK165. Dette er en innstegsmodell i Mille serien.

Vedrørende ARC Audio forsterkere så designes disse av Robert Zeff. Robert Zeff er mannen som i sin tid grunnla Zapco. Z'n står for Zeff. Dette firmaet har han nå solgt. ARC Audio SE er etter Zeff sine uttalelser det beste han noen sinne har laget, og det sier ikke så lite med tanke på hva den mannen har på samvittigheten, dem er dog svært kostbare.

Er det noe du lurer på vedrørende Hertz (eller andre merker for den saks skyld) så spør i vei.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for nyttig info =) Har ikke allverden av budsjett å bruke på dette, så jeg får se hva jeg får råd til MLK165 er vel kanskje ganske dyr? Tror forøvrig 6.5" holder mer enn nok på bilen vår, 8" vil innebære mer jobb enn jeg har tid til, dessuten er bilen i daglig bruk, så det utelukker seg selv egentlig =)

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger de på, både effektmessig og prismessig? Visste ikke at det fantes jeg, har aldri sett det på hjemmesiden til Hertz i hvertfall. Men når det er sagt, det er noe krøll med data'n på jobben, så det skjer noe tull når siden lastes ned. Får ikke opp de valga som er på toppen av skjermen osv.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger de på, både effektmessig og prismessig? Visste ikke at det fantes jeg, har aldri sett det på hjemmesiden til Hertz i hvertfall. Men når det er sagt, det er noe krøll med data'n på jobben, så det skjer noe tull når siden lastes ned. Får ikke opp de valga som er på toppen av skjermen osv.

Hertz sluttet med forsterkere for noen år siden, men kommer med 2 nye serier før sommeren. Første kommer i mai.

her er et bilde:

myspecialcar2006_010.JPG

Enda ett (dette viser også den nye Mille bassen):

myspecialcar2006_038.JPG

I serien kommer 2 stk monoblokker, en 5 kanaler, og et par 4 og 2 kanalere.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fy flate, om de er like bra som de ser ut, så er det knall, dritlekre saker, takker for svar :) Priser er kanskje ikke fastsatt ennå? Er Mille på toppen av produktlista til Hertz? Hva ligger for eksempel et komponentsett i relevant størrelse av Mille-serien i forhold til HSK-165? Og hva ligger ML3000 på i forhold til HX-300D (som koster 2500 penger)?

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider