RiZLa Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Fy flate, om de er like bra som de ser ut, så er det knall, dritlekre saker, takker for svar :) Priser er kanskje ikke fastsatt ennå? Er Mille på toppen av produktlista til Hertz? Hva ligger for eksempel et komponentsett i relevant størrelse av Mille-serien i forhold til HSK-165? Og hva ligger ML3000 på i forhold til HX-300D (som koster 2500 penger)? Er nok fare for at de er like bra som de ser ut ja :) Priser er enda ikke fastsatt, men det ventes å ligge et lite hakk under Audison LRx som kommer fra samme eierskap, Elettromedia.. Dette er noe jeg dog ikke kan si sikkert... MLK2 ligger 11390,- men det kommer et litt forenklet sett i Mille serien som jeg har meget stor tro på... MLK165.. Vet ikke hva det vil ligge på i pris enda.. Men er nok et godt stykke under MLK2 i pris :) Rettelse : HX-300D koster 2390,- :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Oops, det blir nok altfor dyrt for meg med Mille-serien i frontsett da er jeg redd, men takker for info. Hehe, 110 kroner i forskjell ja, ja da kan jeg jo kose meg litt med en kjempediger soft-is i tillegg ;o) Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Prøvde å finne et bilde av det nye 2-veis Mille settet, er sikker på jeg tok bilde av det på Sinsheim, men finner det ikke igjen:( Så dere får nøye dere med et bilde av Mille Midbass og delefilter så lenge og ja, disse Hertz forsterkerne er utrolig nice, slår Audison langt ned i støvlene hva gjelder design hvertfall:) De utstilte modellene var èn 2- og èn 4-kanaler, så ikke no 5-kanaler eller monoblokk. Dessverre er den nye Mille bassen lite pen, men den spiller helt sikkert bra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Prøvde å finne et bilde av det nye 2-veis Mille settet, er sikker på jeg tok bilde av det på Sinsheim, men finner det ikke igjen:( Så dere får nøye dere med et bilde av Mille Midbass og delefilter så lenge og ja, disse Hertz forsterkerne er utrolig nice, slår Audison langt ned i støvlene hva gjelder design hvertfall:) De utstilte modellene var èn 2- og èn 4-kanaler, så ikke no 5-kanaler eller monoblokk. Det var HP2 og HP4, men det kommer også HP1D, HP1KD og HP5. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Det var HP2 og HP4, men det kommer også HP1D, HP1KD og HP5. mvh Glenn hehe, du unlot å "quote" min uttalelse om Mille bassen, dødsbra:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Lite pen? Vel, smaken er som baken. Jeg synes ihvertfall den er langt mer stilren enn det meste annet på markedet. Bling-bling får rappere ta seg av :D Glenn: har du noen bilder av fronten på Mille-bassen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Det var ikke lite pen i den formen jeg tenkte på. Men som en high-end bass så er den lite pen. Med det designet så føyer den seg inn i rekken av mye annet og det ligner mer en komersielt riktig bass enn en high-end bass, var det jeg mente:) PS: vi har hørt denne bassen sammen med komplett Mille frontsett og forsterkerne:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Lite pen? Vel, smaken er som baken. Jeg synes ihvertfall den er langt mer stilren enn det meste annet på markedet. Bling-bling får rappere ta seg av :D Glenn: har du noen bilder av fronten på Mille-bassen? Her er fronten : Finner mye bilder av hertz og audison produkter fra sinsheim messen her : http://connectionaudison.com/gallery/category.php?cat=22 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Jeg hadde en halvtimes lytting i denne bilen og satt igjen med litt blandede følelser. Først og fremst fordi det var Mille frontsett uten diskanten, kun midbass og båndmellomtone. For å si det kort og greit, det låt bra bortsett i fra frekvens-ytterfløyene. Midbass og mellomtone låter som i himmelen. Diskanten var ikke der og bassen var ikke imponerende. Ellers må jeg føye til at man trenger ikke stikke nepa langt inn i en bil med Mille frontsett for å høre at dette er ting som ligger over gjennomsnittet. Og til slutt: som Pål også nevnte, de Hertz-forsterkerene er lekre! (det er ikke de på dette bildet) Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Jeg hadde en halvtimes lytting i denne bilen og satt igjen med litt blandede følelser.Først og fremst fordi det var Mille frontsett uten diskanten, kun midbass og båndmellomtone. For å si det kort og greit, det låt bra bortsett i fra frekvens-ytterfløyene. Midbass og mellomtone låter som i himmelen. Diskanten var ikke der og bassen var ikke imponerende. Ellers må jeg føye til at man trenger ikke stikke nepa langt inn i en bil med Mille frontsett for å høre at dette er ting som ligger over gjennomsnittet. Og til slutt: som Pål også nevnte, de Hertz-forsterkerene er lekre! (det er ikke de på dette bildet) Mvh Dag Johansen At midbass og mellomtone låter som i himmelen vet jeg, jeg vet også at diskanten er likeså, men når den ikke er tilstede så har jeg full forståelse... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 At midbass og mellomtone låter som i himmelen vet jeg, jeg vet også at diskanten er likeså, men når den ikke er tilstede så har jeg full forståelse... :) Men av litt allmen interesse: er dette en mulighet som skal kunne fungere? At mellomtonebåndet skal kunne spille helt opp? Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Men av litt allmen interesse: er dette en mulighet som skal kunne fungere?At mellomtonebåndet skal kunne spille helt opp? Mvh Dag Johansen Bånddiskanter er utrolig vanskelig å ha med å gjøre av natur.. Dette elementet har ved 0grader vinkling en frekvensrespons som kan kanskje godtas, direkte on axis.. Men slik dette elementet er montert så ser jeg ingen mulighet for at dette kan bli bra... Begynner å dale ved ca 10khz... Derfra går det rett ned... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Her er bilen du lyttet til.. Hadde denne stått rett opp og ned og ikke den vinklingen den har her, så hadde det vært mulig å fått bra respons på toppen.. Slik dette er montert kan det låte bra i dørken... Du prøvelå ikke dørken hans da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Oops, det blir nok altfor dyrt for meg med Mille-serien i frontsett da er jeg redd, men takker for info. Hehe, 110 kroner i forskjell ja, ja da kan jeg jo kose meg litt med en kjempediger soft-is i tillegg ;o) MLK165 blir nok ikke så dyrt som du vil tro.. Mellom 6 og 8-9000,- er ikke umulig... Mest trolig i den nederste delen... Men dette er også noe jeg IKKE kan garantere... Bare for å gi deg litt veiledning prismessig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 hehe, du unlot å "quote" min uttalelse om Mille bassen, dødsbra:D Grunnen til dette, var rett og slett at smaken er ulik, og du har selvsagt din fulle rett til å mene det du gjør. Så overhode ikke noe grunn til å kommentere din personlige preferanse. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg