Gå til innhold

Zapco + Hertz

Ranger emnet

A.K

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en halvtimes lytting i denne bilen og satt igjen med litt blandede følelser.

Først og fremst fordi det var Mille frontsett uten diskanten, kun midbass og båndmellomtone.

For å si det kort og greit, det låt bra bortsett i fra frekvens-ytterfløyene.

Midbass og mellomtone låter som i himmelen.

Diskanten var ikke der og bassen var ikke imponerende.

Ellers må jeg føye til at man trenger ikke stikke nepa langt inn i en bil med Mille frontsett for å høre at dette er ting som ligger over gjennomsnittet.

Og til slutt: som Pål også nevnte, de Hertz-forsterkerene er lekre!

(det er ikke de på dette bildet)

Mvh

Dag Johansen

Med tanke på at det har vært personer i utlandet som har byttet ut Morel Supremo til fordel for Mille ML280 diskanten, syntes jeg personlig det er rart at dem bygger en demobil uten denne. Diskanten er svært bra. Jeg sier ikke at diskanten nødvendigvis er bedre enn Supremo, men det gir et kvalitets tegn.

Når det gjelder bassen, så kan inntrykket ditt være et resultat av flere faktorer, siden jeg desverre ikke fikk sjans til å komme meg til Sinsheim, har jeg ikke fått prøvet ut bassen enda da det kun finnes et par passer tilgjengelig foreløpig, og disse står i biler i utlandet. Dem har lagt svært mye arbeid ned i disse bassene, slik at jeg har svært stor tro på potensialet i dem. Det gjenstår å se når jeg får forsket litt på enhetene. Skulle den ikke være på nivå, kommer jeg heller ikke til å selge den, men som sagt jeg tviler på at det ikke ligger potensialet der.

Men av litt allmen interesse: er dette en mulighet som skal kunne fungere?

At mellomtonebåndet skal kunne spille helt opp?

Riktig montert, vil dette båndelementet kunne spille "helt" opp. Men som du også vet, har lange bånd problemer spredningsmessig på den vertikale aksen. Dette er både en fordel, og en ulempe avhengig av applikasjon. Slik som elementene er montert i denne bilen, vil det dog kunne by på problemer i mine øyne. Problemet med ML 500R, er at den ruller kraftig av vertikalt ved ca 5000Hz. Det betyr at elementene må være viklet i ørehøyde på den vertikale aksen.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic